افزایش سه برابری تعداد کودکان مبتلا به فلج اطفال در افغانستان

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 17:37

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: از آغاز سال دو هزار و بیست و چهار میلادی تاکنون هجده مورد جدید ابتلای کودکان به بیماری فلج اطفال در افغانستان به ثبت رسیده است که بیشتر آنها ساکنان دو استان جنوبی قندهار و هلمند هستند.
قندهار با یازده مورد مثبت بیشترین شمار فلج اطفال را در افغانستان دارد، چهار مورد در هلمند و در هر یک از استان‌های ارزگان، نورستان و کنر نیز یک مورد شناسایی شده است.
در سال دو هزار و بیست و سه میلادی شش مورد بیماری فلج کودکان در استان ننگرهار در شرق افغانستان به ثبت رسیده بود.
افغانستان و پاکستان تنها دو کشور در جهان هستند که با بیماری فلج اطفال درگیرند، البته در ماه‌های اخیر نمونه‌های مثبت این بیماری درغزه نیز ثبت شده است.
هرچند وزارت بهداشت و درمان افغانستان با همکاری سازمان‌های بین المللی، کارزار‌های متعددی را برای واکسیناسیون کودکان افغان در برابر فلج اطفال اجرا کرده است، اما این بیماری همچنان در افغانستان رو به گسترش است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.