جشنواره «مهروشید» به ارتقاء سینمای منطقه کمک خواهد کرد

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 17:47
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره «مهروشید» به دنبال ایجاد تفاوت‌های جدید و بهبود عملکرد نسبت به دوره‌های قبلی است و اهداف خاصی را دنبال می‌کند که به ارتقاء سینمای منطقه کمک خواهد کرد.

محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران «مهروشید» اظهار کرد: این جشنواره با هدف کشف استعدادهای سینمایی از ۱۰ استان مختلف شروع به فعالیت کرده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، که از میان آن‌ها ۶۷ اثر انتخاب شده و از امروز در جریان جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما در مشهد و خراسان فراهم می‌کند تا در کنار فیلم‌سازان به تماشای فیلم‌ها بپردازند و با اساتید گفت‌وگو کرده و تجربه کسب کنند. لذا امیدواریم که با همکاری مجموعه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در مشهد بتوانیم میزبان جشنواره‌ها و برنامه‌های متعددی در عرصه فرهنگی و هنری در مشهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: میزبانی مشهد از این جشنواره به دلیل وجود مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و جذابیت‌های فرهنگی و معنوی این شهر برای هنرمندان و اهالی فرهنگ بوده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای با جشنواره فیلم فجر تفاوت دارد، عنوان کرد: تمرکز این جشنواره بر کشف استعدادها و ایجاد مسیر حرفه‌ای برای فیلم‌سازان است و انتظار می‌رود که علاقه‌مندان به سینما از این فرصت بهره لازم را ببرند.

وی درخصوص چرایی برگزاری این جشنواره در پردیس سینما ملل مشهد گفت: مشهد به لحاظ زیرساخت‌های سینمایی در کشور پیشرو است و پردیس سینمای ملل که در حاشیه شهر قرار دارد، فرصتی برای استفاده مردم از سینما را فراهم کرده است.

حسین‌زاده ادامه داد: این جشنواره به دنبال ایجاد تفاوت‌های جدید و بهبود عملکرد نسبت به دوره‌های قبلی است و اهداف خاصی را دنبال می‌کند که به ارتقاء سینمای منطقه کمک خواهد کرد.

گفتنی است که افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران «مهروشید» با حضور هنرمندان ۱۰ استان کشور از جمله حضور «استاد امیرحسین صفرلی، پیشکسوت عکاسی و سینما خراسان رضوی» در سینما ملل مشهد برگزار شد.

برنامه‌های این جشنواره، در روزهای یکشنبه مورخ ۱۸ شهریور ساعت ۹ الی ۱۳ اردوی عکاسی، و ساعت ۱۱ الی ۱۳ نشست تخصصی فیلم، در سینما ملل برگزار می‌شود. همچنین، دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۵ الی ۱۷ نشست تخصصی عکس با عنوان « تخیل در فتومونتاژ» با حضور استاد صمد قربان‌زاده انجام خواهد شد. همچنین در این دو روز سانس‌های ۴ تا ۹، به اکران فیلم‌های شرکت کنندگان این جشنواره اختصاص داده شده است.

جشنواره «مهروشید» به ارتقاء سینمای منطقه کمک خواهد کرد

آیین پایانی و اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره « مهروشید» روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه در محل پردیس سینمایی ملل مشهد، ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.