سرشماری کشاورزی استان تهران اجرا می‌شود

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 18:03

«سرشماری کشاورزی» استان تهران اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این سرشماری، ششمین سرشماری کشاورزی کشور است که با هدف جمع آوری اطلاعات لازم برای برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی اجرا می‌شود.

مسعود افشین افزود: در این سرشماری با مراجعه به بهره برداران کشاورزی که بیشتر در مناطق روستایی ساکن هستند فهرست کاملی از بهره‌برداران کشاورزی تهیه و آمار مرتبط با فعالیت‌های مختلف کشاورزی شامل پرورش محصولات سالانه و دائمی، پرورش دام، پرورش طیور، کشت گلخانه‌ای، مزارع آبزی‌پروری، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم از بهره برداران گردآوری خواهد شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اطلاعات حاصل از سرشماری به عنوان ابزاری مطمئن برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های توسعه اقتصادی استفاده می‌شود.

وی یاد آور شد: استان تهران، ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و این استان در بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی همچون تولیدات گلخانه‌ای، پرورش گل و گیاه زینتی، تولید قارچ در رتبه نخست کشور قرار دارد از این رو اجرای این سرشماری در استان تهران اهمیت دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.