از اکران «ببعی قهرمان» در قزاقستان تا چند خبر از تئاتر

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 18:05
انیمیشن «ببعی قهرمان» در راه قزاقستان، خبرهایی از اجرای چند تئاتر و جشنواره تئاتر مقاومت از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» در اولین اکران بین‌المللی خود راهی قزاقستان شد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پروژه، انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه کنندگی محمدمهدی مشکوری در نخستین اکران بین‌المللی خود در کشور قزاقستان، با دوبله روی پرده سینما می‌رود. 
 
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» که پیش از این نسخه سریال آن مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود، روایتی جذاب و امیدآفرین است تا به جامعه مخاطب خود این باور را برساند که «خواستن توانستن است». 
 
این انیمیشن پیش از این در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین انیمیشن را از آن خود کرده بود. 
 
«ببعی قهرمان» با تکنیک سه بعدی طراحی و ساخته شده است و به زودی در سینماهای کشور اکران می‌شود. 
 
این انیمیشن سینمایی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با مشارکت مؤسسه «قاب رؤیا» و همکاری شرکت رایمون مدیا تولید شده است. 
 
 

حسین دیردار با «خروس لاری» به تئاتر شهر می‌رود

حسین دیردار نمایش «خروس لاری» را در تئاترشهر به روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه‌ای نمایش، حسین دیردار نمایش «خروس لاری» را به نویسندگی مهدی زندیه در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

حسین دیردار پیش از این به عنوان کارگردان، نمایش‌های «شِیو» و «اَتِینا» را به صحنه برده بود و کارگردانی فیلم‌های کوتاه «لب مرز»، «سه گانه جلال احمد» و همچنین تجربه حرفه‌ای سال‌ها دستیاری کارگردان و برنامه‌ریزی در سینما و تلویزیون و با آثاری همچون سریال «زخم کاری»، فیلم‌های سینمایی «ضد» و «آپاراتچی» را در رزومه خود دارد.

از اکران «ببعی قهرمان» در قزاقستان تا چند خبر از تئاتر

در خلاصه داستان نمایش «خروس لاری» آمده است: دختر یک خانواده پس از تحصیلش در تهران، به شهر خود باز می‌گردد. او ۳ سال قبل شیرینی خورده یکی از اهالی محل بوده است. این در حالی است که اکنون او دلباخته یکی از استادان خود شده است. این موضوع باعث درگیری برادر کوچک دختر با برادر نامزدش می‌شود که مرگ برادر نامزدش را به همراه دارد.

اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر می‌شود.

هیات انتخاب متون نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با صدور احکامی جداگانه اعضای هیات انتخاب متون این دوره از جشنواره را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، محمد کاظم تبار دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با صدور احکامی جداگانه اعضای هیات انتخاب متون این دوره از جشنواره را معرفی کرد .

مهرداد رایانی مخصوص نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه، محسن سلیمانی نویسنده، پژوهشگر و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مرتضی شاه کرم  نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، لیلی عاج نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه، مهدی نصیری نویسنده، کارگردان، منتقد و مدرس دانشگاه هنرمندانی هستند که به عنوان اعضای هیات انتخاب متون نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شده اند.

از اکران «ببعی قهرمان» در قزاقستان تا چند خبر از تئاتر

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده خواهد بود.

 علاقه مندان برای دریافت تازه ترین اخبار این رویداد می توانند به سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.moghavemattheater.ir مراجعه کنند.

معرفی عوامل نمایش «ترانه‌هایی به تب»

بازیگران و عوامل نمایش «ترانه‌های تب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی معرفی شدند.

عوامل هنری و اجرایی «ترانه‌های تِب: داستان‌های عبرت‌آموز برای خوابیدن کودکان امروز» به عنوان جدیدترین کار ایوب آقاخانی معرفی شدند.

این اثر با نگاهی به اساطیر تبای و با احترام به بهرام بیضایی اقتباس آزاد شده و در حال آماده‌سازی برای اجرا بر صحنه تئاتر است.

محسن بهرامی و سپیده نورصالحی بازیگران نمایش جدید گروه تئاتر «پوشه» هستند و درسا زرین، مهلا حسینی و سحر محمدزاده نیز نقش‌پوشان اساطیری این اثر همراهی می‌کنند.

از اکران «ببعی قهرمان» در قزاقستان تا چند خبر از تئاتر

سینا ییلاق بیگی در پنجمین همکاری خود با آقاخانی، طراحی صحنه بیست و هفتمین نمایش این کارگردان را عهده‌دار است. مقدی شامیریان نیز که پیشتر در نمایش «شیروانی داغ» با آقاخانی همکاری داشته است، در این نمایش هم به عنوان طراح لباس با گروه تئاتر «پوشه» همکاری می‌کند. الهام صالحی نیز همچون تجربه‌های گذشته خود با آقاخانی و گروه «پوشه»، به عنوان طراح چهره‌پردازی «ترانه‌های تب» حضور دارد. طراحی حرکت نمایش هم بر عهده محسن گودرزی است که اولین همکاری خود را با آقاخانی تجربه می‌کند. طراح گرافیک نمایش ارسلان آقاخانی و آهنگساز و طراح جلوه‌های شنیداری «ترانه‌های تِب»، علی‌سینا رضانیا است. عکاسی و ساخت تیزر و تولید محتوای تبلیغاتی این نمایش نیز برعهده حسین خدارتی است. محمدحسن درباغی‌فرد دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیر تولید و نیلوفر رازمند، رضا سیدآبادی گروه کارگردانی «ترانه‌های تب» هستند.

به زودی اخبار مرتبط با زمان و مکان اجرای «ترانه‌های تب» منتشر می‌شود. عکس از حسین خدارتی است.

لوگو تایپ نمایش «پاداش جنگ» رونمایی شد

نمایش «پاداش جنگ» به نویسندگی حسام نامی و کارگردانی ثمیلا کریمی از لوگو تایپ خود رونمایی کرد.  

به نقل از مشاوررسانه، نمایش «پاداش جنگ» به نویسندگی حسام نامی و کارگردانی ثمیلا کریمی که به زودی در سالن سه تماشاخانه شهرزاد به صحنه می‌رود، از لوگوتایپ خود رونمایی کرد.  

محمود راسخ فر، حمید عبادی، فاطیما چهاردولی و احمد مطوری به عنوان بازیگر ثمیلا کریمی را در نمایش «پاداش جنگ یاری می‌دهند.

از اکران «ببعی قهرمان» در قزاقستان تا چند خبر از تئاتر

ثمیلا کریمی دانش‌آموخته رشته کارگردانی نمایش است و پیش از این کارگردانی نمایش‌های «پوف»، «بهانه‌ای برای زندگی»،  «شعر و کباب سال»،  «اندر احوالات شاه و کنیزک» و «عطر حرم» را برعهده داشته است.  

در خلاصه نمایش «پاداش جنگ» آمده است: مانیل و سیمون، زن و شوهرِ فقیر و طماعی هستند که قصد دارند با دستمزد پسرشان که به جنگ رفته، اوضاع مالی و زندگی خود را سامان بخشند که ناگهان...

اخبار تکمیلی به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

نمایش «خداداد» از تولیدات کانون استان قم، در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود.

این نمایش به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجسته‌گی از تولیدات مرکز تئاتر کانون در امتداد طرح تناوبی تئاتر و حمایت از استان‌ها در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون بر روی صحنه می‌رود.

بر اساس این خبر، بیشتر اعضای گروه این نمایش از هنرمندان(کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه) هستند.

نمایش «خداداد» داستان پسری روستایی را روایت می‌کند که با مادربزرگ خود زندگی می‌کند. ناگهان مادربزرگ دچار بیماری‌ای می‌شود و پسر نذر می‌کند برای شفای مادربزرگ به سمت مشهد حرکت ‌کند و....

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: بازیگران: سمانه دلیر و امیر محمدی، بازی‌دهندگان عروسک: فاطمه فرکی، سمانه دلیر و زینب رنجبری، صداپیشه‌گان: مهدی خجسته‌گی، مرتضی عقیقی، سمیرا منزه، مهسا زمانی، محمدجواد سعادت و مهران جنتی، مدیر تولید: سونیا جباری، دستیار کارگردان: رضا خانی، منشی صحنه: سمانه دلیر، طراح عروسک: رضا خانی، طراح لباس: مهدی خجسته‌گی و سونیا جباری، طراح صحنه: مهدی خجسته‌گی، طراح پوستر و بروشور: فاطمه خجسته‌گی، مدیر صحنه: مصطفی نجاران، ساخت عروسک: فائزه امیرحسینی و الهام جابری، طراح گریم: خدیجه زارعی، ساخت دکور: مصطفی نجاران، مهران جنتی و سمانه دلیر و سرپرست سازندگان عروسک سونیا جباری.

نمایش «خداداد» پیش‌تر برگزیده بخش تئاتر کودک و نوجوان جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) شده بود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کانون با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری با موضوع و سیره و روش زندگی امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی و جریان‌سازی مردمی و مخاطب محوری و در راستای طرح تناوبی تئاتر اقدام به تولید و اجرای نمایش «خداداد» کرده است. این نمایش در برنامه «مسیر هشتم» با همکاری تماشاخانه سیار کانون در استان‌های خوزستان، فارس، یزد و مشهد اجرا شده است .

نمایش «خداداد» از روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰ به صحنه مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله می‌رود.

علاقه‌مندان به دیدن این نمایش می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند و برای هماهنگی با شماره‌ ۰۲۱۸۸۹۶۶۱۱۹ تماس بگیرند.

یادآوری می‌شود ساعت نمایش «درخت گیلاس» - که در سالن دیگر مرکز تئاتر کانون در حال اجراست - از روز یک‌شنبه ۱۸ شهریور به ساعت ۱۷:۳۰ تغییر می‌کند.

تجلیل از مسعود دلخواه در اجرای نمایش لوبوتومی

مسعود دلخواه، کارگردان و مدرس تئاتر در دومین اجرای نمایش لوبوتومی از سوی گروه اجرایی این نمایش مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی این نمایش، مسعود دلخواه در پایان این نمایش با تجلیل و تشویق از سوی گروه نمایشی لوبوتومی و مخاطبان آن رو به رو شد. دلخواه در پایان این نمایش گفت: معمولا تجلیل ها و تقدیرها یا از سوی دانشگاه یا خانه تئاتر صورت می‌گیرد ولی تجلیل از سوی یک گروه نمایشی برایم ارزشمندتر و شیرین‌تر است.

وی ادامه داد: سه دهه از عمرم را صرف آموزش به جوانان کشورم کردم و در این مسیر دشواری‌هایی بوده که به جان خریدم و امیدوارم نسل جوان تئاتر کشور به سمت موفقیت و رشد پیش رود.   

سهاب محبعلی، کارگردان این نمایش نیز گفت: کمترین کاری که می‌توانیم برای دکتر دلخواه و بزرگان تئاتر انجام دهیم دعوت به تماشای آثار و تشکر و قدردانی برای زحماتی است که در دهه‌های قبل برای این هنر کشیدند و امروز اگر تئاتر ایران هنوز زنده است و نفس می‌کشد نتیجه این تلاش‌ها و زحمات است.

به گفته وی، هر هفته از یک چهره قدیمی در حوهز آموزش تئاتر و فرهنگ در این نمایش تقدیر و تشکر می‌شود.

نمایش «لوبوتومی» نوشته و کارگردانی سهاب محبعلی است که از ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. 

محمدرضا عطایی‌فر «جزیره آزاد» را به صحنه می‌آورد

محمدرضا عطایی‌فر نمایش «جزیره آزاد» را به زودی، روی صحنه می‌آورد.

«جزیره آزاد» بعد از نمایش‌های «مرگ گرم»، «توقف اتانازی» و «هل پوک»، چهارمین اثری است که عطایی‌فر آن را در دهه جدید کارگردانی می‌کند.

این کارگردان از شروع تمرینات از دهه اول مهرماه امسال خبر داد و افزود: هم‌اکنون درحال انتخاب نهایی بازیگران و عوامل اجرایی نمایش هستیم. «جزیره آزاد» فضا و شیوه خاص در اجرا دارد که چالش بزرگی هم برای خودم و هم برای بازیگران است.

وی افزود: امیدوارم با نگاه نو و تلاش گروه بتوانیم کمی از مرزهای تئاتر ایران بگذریم و نمایشی جهان‌شمول را برای مخاطبان وفادار تئاتر روی صحنه ببریم.

اسامی بازیگران و سایر عوامل اجرایی نمایش به زودی اعلام خواهد شد.

آمار تماشاگران تماشاخانه سنگلج اعلام شد


آمار فروش ماهانه و تعداد تماشاگران نمایش «گاو زن» در تماشاخانه سنگلج اعلام شد.


آمار فروش ماهانه و تعداد تماشاگران نمایش «گاو زن» در تماشاخانه سنگلج (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) از دوم مرداد تا پایان روز ۹ شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد.

نمایش «گاو زن» با نویسندگی و کارگردانی میثم عباسی و تهیه‌کنندگی محمدرضا کاشانی موحد بخشی از تاریخ معاصر ایران، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و به آتش کشیده شدن تماشاخانه سعدی را در تماشاخانه سنگلج به تصویر کشید.

این اثر نمایشی که از دوم مردادماه به صحنه رفته است؛ با ۳۱ اجرا در مجموع، میزبان ۲۷۳۲ تماشاگر بوده است. این اثر با بلیت‌های ۱۴۰ و ۱۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۱۹۴ میلیون و ۷۰۶ هزار تومان فروش داشت و به اجرای خود خاتمه داد.

نادر فلاح، حمید مهین‌دوست، حدیث تهرانی، علی برجی، امیر عدل پرور، زیبا کاظمی، علی باقری، امین موذن، مبین آذربایجانی، مانی محمدی، محمدرضا رنجبر، غزاله میرویسی، نورالله معصومی، عرفان سعیدی، امیرعلی رازقی، پوریا پارسیان، مهدی محبی‌لادمخی، احد توحیدی‌را، امیرحسین آزادی بازیگران این اثر نمایشی بودند.

«ما به درد هم نمیخوریم» در تماشاخانه صحنه آبی

نمایش «ما به درد هم نمیخوریم» به نویسندگی و کارگردانی محمد ابراهیمی تا ششم مهرماه در تماشاخانه صحنه آبی اجرا می‌شود.  

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه، محمد ابراهیمی، ناهید برقی سیستانی، جواد کلهری، زهرا دریادل و درسا کریمی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: فرید و تارا رابطه‌ طولانی، پرفراز و نشیبی داشته‌اند و مدت‌هاست که تارا خانه را ترک کرده است. اما بعد از مدت‌ها تارا دوباره برمی‌گردد و می‌خواهد ازدواجشان را از سر بگیرد. ولی فرید دیگر مثل گذشته نیست و البته اتاق خانه را هم اجاره داده است.

ناهید برقی سیستانی تهیه‌کننده، اشکان فرمانی دستیار کارگردان، محمد ابراهیمی طراح صحنه و پوستر، درسا کریمی منشی صحنه، اشکان فرمانی اپراتور نور و صدا، محمدرضا ایمانیان مدیر تبلیغات، محمد ابراهیمی ساخت تیز، دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند.

علاقه‌مندان به تماشای این اثر، برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.