قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | ماهیچه چند شد؟

گسترش نیوز شنبه 17 شهریور 1403 - 18:32
قیمت گوشت قرمز در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ به شرح جدول زیر اعلام شد. بر این اساس قیمت هر کیلو ران کامل گوسفندی ۶۹۰ هزار تومان است.

قیمت گوشت قرمز در آغاز هفته اعلام شد. قیمت گوشت گوساله در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ به ازای هر کیلو ماهیچه گوساله ۴۹۰ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت انواع گوشت قرمز در هفدهم شهریور ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

 

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۴۵۰,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۶۹۰,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۶۱۰,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۴۶۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۳۹۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۳۷۰,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۲۹۰,۰۰۰

گردن گوساله

۲۴۰,۰۰۰

قلم گوساله

۱۹۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۵۲۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۴۹۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۳۷۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۴۹۰.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۵۱۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۶۶۰,۰۰۰
 

تورم گوشت همچنان در مرز ۶۰ درصدی

طبق داده‌های مرکز آمار، در مرداد ماه امسال تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها برابر با ۳۴.۸ درصد بوده است. این نرخ میانگینی وزنی از کل اقلام خوراکی موجود در این سبد است. کمترین تورم خوراکی مربوط به روغن‌ها و چربی‌ها بوده که نرخ آن ۰.۹ درصد ثبت شده است. در مقابل، بالاترین تورم سالانه اقلام خوراکی ۵۸.۳ درصد بوده که به گوشت قرمز و گوشت پرندگان مربوط می‌شود. در رتبه بعد نیز ماهی‌ها و صدف‌داران قرار گرفته‌اند که شاهد تورم سالانه ۵۲.۷ درصدی بوده‌اند.

با این که از تابستان سال گذشته روند تورم نزولی شده و در مقاطعی تورم نقطه به نقطه و سالانه کاهشی شده‌اند اما در سبد خانوار همچنان اقلامی وجود دارد که جزء کالاهای اساسی به حساب می‌آیند و تورمی بالای ۵۰ درصد را تجربه کرده‌اند که برای اقتصاد خطرناک محسوب می‌شود.

در سبد اقلام غیرخوراکی و خدمات نیز چنین اقلامی وجود دارند. برای مثال، تورم سالانه حمل‌ونقل عمومی ۵۵.۹ درصد برآورد شده که به نظر می‌رسد ناشی از افزایش قیمت سالانه تعرفه‌ها باشد. خدمات نگهداری و تعمیر منزل نیز شاهد تورم ۴۵.۹ درصدی بوده است. هتل و رستوران نیز ۴۷.۳ درصد در طول این یک سال با تورم مواجه شده‌ است.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.