دومین فروشگاه زعفران وامنان در گرگان

خبرآنلاین شنبه 17 شهریور 1403 - 18:37
شعبه دوم فروشگاه زعفران وامنان متعلق به شرکت تعاونی این محصول، در استان گلستان در شهر گرگان افتتاح شد.

به گزارَ خبرآنلاین شعبه اول فروشگاهی این تعاونی در شهرستان آزادشهر قرار دارد.

جامی، مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان با حضور در این افتتاحیه گفت: در تلاش هستیم با برندی که توسط این مجموعه به ثبت رسیده است، بتوانیم محصولات تولیدی استان خودمان را علاوه بر سطح استان، در کشور و حتی بازارهای صادراتی نیز توسعه دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در مراسم افتتاحیه این فروشگاه با بیان اینکه در اتاق بازرگانی آماده هستیم تا به فعالان این عرصه کمک کنیم، افزود: با همکاری نهادها می‌توانیم این ظرفیت بسیار خوب را در حوزه کشاورزی و همچنین صادرات در استان تقویت کنیم.

گفتنی‌ست کشت زعفران در گلستان برای اولین بار در سال ۷۰ در منطقه وامنان شهرستان آزادشهر با حدود 30 کیلوگرم در ۵۰ متر زمین آغاز شده است و اکنون در هر هزار متر به طور متوسط ۱.۵ کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود و این رقم در هر هکتار به بیش از ۱۵ کیلوگرم زعفران میرسد.

لازم به ذکر است تعاونی تولید زعفران‌کاران وامنان با بیش از ۱۲ نوع محصول شامل عرقیات، گیاهان دارویی و به ویژه زعفران؛ در این زمینه بیش از ۳۰ سال تجربه دارد و اکنون بالغ بر ۵۰ روستا را تحت پوشش قرار داده ‌و افزون بر ۹۸۰ سرپرست خانوار عضو این تعاونی روستایی هستند.

46

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.