بارش‌های شدید در شمال ایتالیا

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 18:52

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  دانشمندان هشدار دادند بحران آب و هوایی تکرار پدیده‌های هواشناسی شدید مثل موج گرما، خشکسالی، طوفان و سیل در اروپا و بقیه جهان را افزایش داده است.
موجی از طوفان شدید باران برخی مناطق شمالی ایتالیا را در نوردید، به جاری شدن سیل در مرکز مالی میلان منجر شد و نگرانی‌ها را درباره سرنوشت فردی که آب او را در منطقه پیه مونت Piémont با خود برده است، افزایش داد. 


در تصاویری که از شبکه تلویزیونی دولتی رای RAI منتشر شد، خودرو‌ها در داخل رودخانه اورکو Orco نزدیک تورین دیده می‌شود و در این منطقه یک تراکتور در داخل آب گل آلود واژگون شده است.
امدادگران پنجشنبه شب اعلام کردند که همچنان در جستجوی مرد کشاورز ۵۸ ساله هستند که ناپدید شده است.
رودخانه‌ای دیگر در ول دی سوسا Val di Susa در پیه مونت طیغان کرد و به فرو ریختن دو پل، مسدود شدن جاده‌ها و گرفتار شدن حدود ۶۰ نفر در دو روستا منجر شد.
در دو منطقه دیگر در شمال ایتالیا یعنی لومباردی Lombardie و ونتی Vénétie نیز سیل جاری شد، خساراتی به بار آورد و به مختل شدن میلان منجر شد که در این شهر رودخانه‌های سوسو Seveso و لامبرو Lambro طغیان کردند.
ماموران آتش نشانی میلان اعلام کردند به تماس تلفنی ده‌ها نفر برای نجات افراد گرفتار در خودرو هنگام عبور از زیرگذر‌هایی که سیل آنها را فرا گرفته است و تخلیه زیرزمین‌های پر آب پاسخ داده اند. سیل به متوقف شدن برخی خدمات مترو منجر شد.
پخش برنامه‌های ایستگاه میلان شبکه رادیویی پوپولار نخستین بار از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۷۹ متوقف شد، چون مرکز پخش آن را آب فرا گرفته بود.
این پدیده‌ها بیشتر تکرار می‌شوند و شدت آنها افزایش یافته است.
دانشمندان هشدار داده اند که بحران آب هوایی تکرار پدیده‌های هواشناسی شدید مثل موج گرما، خشکسالی، طوفان و سیل را در اروپا و دیگر مناطق دنیا افزایش داده است.
آنها اعلام کردند طوفان بیش از پیش تشدید شده است، چون هوای گرم می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.
جنوب ایتالیا به تازگی با موجی از خشکسالی رو به رو است که مشکلات جدی را برای کشاورزی محلی و گردشگری به ویژه در سیسیل و ساردنی ایجاد کرده است

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.