تصادفات فوتی درون شهری در کردستان کاهش یافت

خبرگزاری مهر شنبه 17 شهریور 1403 - 19:02
سنندج-رییس پلیس راهور کردستان گفت: میزان تصادفات فوتی درون شهری در کردستان طی پنج ماه اول سال جاری کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده عصر شنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: تصادفات فوتی درون شهری در پنج ماهه ابتدایی امسال کردستان ۲۶ درصد کاهش داشته است به طوری که در مدت یاد شده ۲۰ نفر در حوادث رانندگی درون‌شهری جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۷ نفر بود، ۲۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور کردستان تصریح کرد: در تصادفات جرحی ۶ درصد و در تصادفات خسارتی نیز ۱۷ درصد در پنج ماهه کاهش داشته‌ایم.

همتی زاده گفت: یکی از دلایل کاهش تصادفات درون‌شهری در پنج ماهه اول سال طرح شناسایی و برخورد با رانندگان وسایط نقلیه حادثه ساز بوده که تاکنون ۱۹۹۴ دستگاه موتورسیکلت و ۲۸۸۵ دستگاه خودرو که تخلفات آنها حادثه ساز بوده به پارکینگ منتقل و اعمال قانون شده اند.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای کاهش جان‌باختگان و مصدومان حوادث رانندگی نیز گفت: باید تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده و در راستای کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن اقدام کنند. امیدواریم که با اقدامات انجام شده در فصول پاییز و زمستان امسال شاهد کاهش وقوع تصادفات رانندگی و همچنین کاهش آمار جان‌باختگان ناشی از این تصادفات باشیم

این مقام انتظامی در کردستان به خدمات رسانی ۸۱ هزار نفری پلیس راهور در بحث اخذ آزمون‌های علمی و عملی رانندگی در پنج ماهه اول خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر در آزمون آئین نامه و ۴۳ هزار و ۲۵۰ نفر در آزمون عملی رانندگی شرکت کردند که درنتیجه این آزمون‌ها حدود ۲۹ هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

رئیس پلیس راهور کردستان از خدمات رسانی ۱۰۰ هزار نفری پلیس راهور در سایر حوزه‌ها از جمله اجراییات (رسیدگی و کاهش جریمه‌های رانندگی)، ترخیص وسائط نقلیه و همچنین تعویض پلاک و خدمات شماره گزاری اشاره کرد و افزود: پلیس راهور به تنهایی بیش از نیمی از کل خدمات مجموعه انتظامی را به مردم را ارائه می‌دهد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.