رساله های دکتری در گیلان به سمت اقتصاد دریامحور برود

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 19:33
استاندار گیلان، با بیان اینکه اساتید دانشگاه در بخش های آبزی پروری، انرژی، صنایع، گردشگری و... با محوریت دریای خزر به پژوهش و ارائه ایده بپردازند، گفت: رساله های دکتری به سمت اقتصاد دریامحور برود.

اسدالله عباسی امروز، ۱۷ شهریورماه در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های استان گیلان، با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی، اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای سال تحصیلی جدید توسط روسای دانشگاه ها انجام شود تا کلاس ها برقرار و اساتید و دانشجویان بلاتکلیف نباشند.

وی با تاکید بر لزوم پویایی و نشاط دانشگاه برای دانشگاهیان، افزود: کلاس ها و خوابگاه ها و فضاهای دانشگاهی مشخص و آماده باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در خوابگاه ها رعایت شود، گفت: دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها و دانشگاه ها با یکدیگر همکاری و همپوشانی داشته باشند و ظرفیت های موجود را در اختیار هم قرار دهند.

عباسی جذب دانشجو در رشته های مورد نیاز استان را یکی از چشم اندازهای توسعه دانست و بیان کرد: استان گیلان نیازمند زیرساخت های بیمارستانی است و لذا پذیرش دانشجو در دانشگاه ها را باید به طرف تامین نیاز درمانی استان به ویژه در بخش پرستاری ببریم.

وی آموزش و پرورش را در پیوند با دانشگاه فرهنگیان دانست و اضافه کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باید متناسب با نیاز آموزش و پرورش باشد.

استاندار گیلان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: باید سند چشم انداز آینده استان گیلان را براساس این سیاست ها تعریف کنیم.

وی زیست بوم گیلان را مبتنی بر جنگل و دریا و شالیزار و روستا دانست و یادآور شد: در گیلان با کمبود زمین برای سرمایه گذاری مواجه هستیم، اما از ظرفیت عظیم دریای خزر در طول ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی برخورداریم که ظرفیت سرمایه گذاری است.

عباسی با بیان اینکه اساتید دانشگاه در بخش های آبزی پروری، انرژی، صنایع، گردشگری و... با محوریت دریای خزر به پژوهش و ارائه ایده بپردازند، گفت: رساله های دکتری به سمت اقتصاد دریامحور برود.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه علمی ایران در سند چشم انداز، خاطرنشان کرد: باید حرف اول علم و دانش را در منطقه بزنیم و لذا باید از پایان نامه ها و رساله های تکراری اجتناب کنیم و با توجه به ظرفیت های گیلان، به اقتصاد دریامحور، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد گردشگری و توسعه صنایع دانش بنیان بپردازیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان در سال تحصیلی جدید به سمت اقتصاد دریامحور هدایت شوند، عنوان کرد: افزایش جمعیت و سالمندی و پسماند و... نیز باید در دستور کار پژوهش های دانشگاهی قرار بگیرد.

استاندار گیلان از مستندسازی فرصت ها و تهدیدهای استان در نقشه راه دولت چهاردهم خبر داد و تاکید کرد: در دولت سیزدهم بر اتمام پروژه های نیمه تمام تمرکز کردیم و پروژه جدیدی را کلنگ نزدیم؛ پروژه های آغاز شده در سه سال گذشته نیز به بهره برداری رسیده اند.

به گزارش ایسنا، در این نشست، روسای دانشگاه های گیلان، آزاد اسلامی، جامع علمی - کاربردی، جهاد دانشگاهی، پیام نور، فرهنگیان، فنی و حرفه ای، غیرانتفاعی و پارک علم و فناوری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.