امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایرسیکا برای تقویت هنر و فرهنگ اسلامی

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 19:52
در راستای توسعه تعاملات فرهنگی و هنری بین‌المللی، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی (ایرسیکا) با حضور محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، و محمود ارول قلیچ، رئیس ایرسیکا، به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محمود ارول قلیچ، رئیس مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی (ایرسیکا)، یاداشت تفاهم‌نامه همکاری جدیدی را به امضا رساندند که هدف آن تقویت و گسترش روابط فرهنگی و هنری بین‌المللی در حوزه جهان اسلام است.

این تفاهم‌نامه که در چارچوب توسعه همکاری‌های دوجانبه به امضا رسید، بر محورهای زیر تأکید دارد:

۱. تبادل اطلاعات: دو سازمان توافق کردند تا اطلاعات و داده‌های مرتبط با فرهنگ و هنر اسلامی را به‌صورت مشترک به اشتراک بگذارند و در این زمینه همکاری علمی داشته باشند.   

۲. تبادل دعوت‌نامه‌ها: هر دو طرف در خصوص تبادل دعوت‌نامه برای حضور هیئت‌های فرهنگی و هنری در رویدادهایی همچون کنفرانس‌ها، سمپوزیوم‌ها و سمینارهای بین‌المللی به توافق رسیدند.

۳. برگزاری پروژه‌های مشترک: سازماندهی و اجرای پروژه‌های فرهنگی و هنری مشترک از جمله برپایی نمایشگاه‌ها، سمپوزیوم‌ها، سمینارها و گفتگوهای دانشگاهی مرتبط با پژوهش‌های اسلامی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

۴. تعریف برنامه‌های مشترک: همکاری در تعریف و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مرتبط با هنر و فرهنگ اسلامی به عنوان یکی از موضوعات کلیدی این تفاهم‌نامه مطرح شد.

محمدمهدی ایمانی‌پور ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، تأکید کرد که توسعه همکاری‌های فرهنگی با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از اولویت‌های اساسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

وی همچنین به تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در زمینه تعاملات فرهنگی با سازمان‌های بین‌المللی پرداخت و بر اهمیت همکاری‌های متقابل در زمینه پژوهش و ترویج فرهنگ اسلامی تأکید کرد.

این تفاهم‌نامه گامی مهم در جهت تحکیم روابط فرهنگی میان ایران و سایر کشورهای اسلامی محسوب می‌شود و زمینه‌ساز پروژه‌های متعدد در زمینه تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی خواهد بود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایرسیکا برای تقویت هنر و فرهنگ اسلامی

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.