آتش بی‌توجهی گردشگران به جان اراضی جنگلی تالش

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 20:35
سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌ تالش با اشاره به بی‌احتیاطی تعدادی از گردشگران در برافروختن آتش، گفت: آتش‌سوزی بیش از یک هکتار از اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده لیسار مهار شد.

محمدرضا سلامی ریک شامگاه شنبه، ۱۷ شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در اثر بی‌احتیاطی تعدادی از گردشگران در بر افروختن آتش در پوشش گیاهی خشک اراضی حفاظت شده لیسار و عدم مدیریت آن، اظهار کرد: آتش به سرعت در سطح بوته‌زارها گسترش پیدا کرد که تا قبل از رسیدن به تنه درختان با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست، منابع طبیعی و جوامع محلی، آتش سوزی با دو خودروی اطفاء حریق در مدت پنج ساعت به طور کامل مهار شد.

وی افزود: منطقه حفاظت شده لیسار یکی از قدیمی‌ترین مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بوده که به دلیل جنگلی بودن و مجاورت با سکونتگاه‌های روستایی همواره در معرض تهدیدهای زیست محیطی از قبیل حریق، قطع اشجار و تخریب قرار دارد.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تالش از عموم مردم تالش و گردشگران خواست با توجه به گرم بودن هوا و خشکی پوشش گیاهی از برافروختن آتش در مناطق جنگی و تالابی جدا خوداری کنند.

سلامی تصریح کرد: این دومین حریق ایجاد شده در ماه جاری است که با همکاری آتش‌نشان‌ها و مامورین محیط‌زیست و منابع طبیعی از گسترش‌ آن به سایر مناطق جلوگیری شده است.

وی با اشاره به آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده لیسار، افزود: در این آتش سوزی خساراتی به درختان و حیات وحش منطقه وارد نشده است.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.