یزد از استان‌های پیشرو در والیبال کشور است

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 20:42
رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد میزبانی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در یزد، شروع یک حرکت پیشرونده در عرصه والیبال کشورمان باشد.

«سید میلاد تقوی» شامگاه امروز شنبه ۱۷ شهریورماه در نشست اعضای ستاد برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ با اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به آغاز این رقابت‌ها از فردا به میزبانی شهر میراث جهانی یزد، اظهار کرد: امیدواریم این مسابقات در استان یزد، شروع یک حرکت پیشرونده در عرصه والیبال باشد.

وی افزود: در چند سال گذشته به همت باشگاه شهداب و تلاشهای شهرستان اردکان در حوزه والیبال، یزد نشان داد که شعار استان‌های والیبالی کشور نمی‌تواند جلوی اهداف والیبالی این استان را بگیرد چرا که امروز یزد به اذعان همگان از استان‌های پیشرو در والیبال کشورمان است.

رئیس فدراسیون با بیان این که میزبانی این مسابقات کار دشواری بود و نیاز به یک همت و غیرت همگانی در استان داشت، گفت: در هیمن راستا از باشگاه شهداب یزد که ستون این خیمه بود و همه مسئولان را گردهم آوردند، تشکر می‌کنیم و معتقدیم که اگر این همگرایی در استان یزد وجود نداشت، این میزبانی محقق نمی‌شد.

تقوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم اکنون بنا بر اعلام ناظر فدراسیون جهانی، شرایط مساعدی برای برگزاری این مسابقات در یزد فراهم شده است و امیدواریم شاهد مسابقات درخوری در استان یزد باشیم.

بهسازی ۳ سالن ورزشی یزد برای میزبانی در سطح بین المللی

«زهیر حاجی حسینی» مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و خیرمقدم به مدیران و عوامل فدراسیون در سفر به یزد، عنوان کرد: استان یزد از بهمن ماه پارسال با رایزنی‌های باشگاه شهداب با اداره کل ورزش و جوانان و وزیر محترم برای این میزبانی تلاش کرد و با حمایت‌های مجموعه استان و همراهی‌های باشگاه شهداب این اتفاق خوب برای یزد رقم خورد.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های فراوان برای میزبانی شایسته یزد از این رقابت‌ها، گفت: این مسابقات از معتبرترین رویدادهای ورزشی برای استان یزد در سطح بین المللی است و امیدواریم میزبانی خوبی را از این رقابتها داشته باشیم.

حاجی حسینی به میزبانی یزد از مسابقات بدمینتون جام فجر در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: یکی از مسائل مهم برای میزبانی این رقابها، تامین زیرساختها بود چرا که برگزاری مسابقات نیازمند سه سالن بود که با اعلام نکات مورد نیاز برای تاییدیه فدارسیون، تلاش شد تا این امکان فراهم شود.

وی تصریح کرد: مجموعه ورزشی شاهدیه به عنوان سالن اصلی مسابقات و دو سالن دیگر یعنی مجموعه ورزشی شهید صدوقی و سالن ورزشی آبشاهی برای این مسابقات در نظر گرفته شد که از محل اعتبارات ملی برای تجهیز این سالن‌ها طی مدت دو ماه و نیم رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان هزینه شد و پس از بازسازی و بهسازی، این سالن‌ها را در اختیار عوامل اجرای مسابقات قرار دادیم.

وی به همزمانی آماده سازی این سالن‌های ورزشی با دیگر طرح‌های ورزشی از جمله آماده‌سازی استادیوم شهید نصیری یزد برای میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال، افزود: همزمان با این اقدامات ۴۰ طرح ورزشی دیگر توسط اداره کل ورزش و جوانان استان دنبال ‌شد و تمام این اقدامات تنها با کار تیمی و گروهی و هم افزایی شگل گرفته در استان محقق ‌شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ضمن ابراز امیدواری از این که یزد به مانند گذشته میزبان خوبی برای رودیدادهای بین المللی باشد، برگزاری این رویدادها را فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ و تمدن و ظرفیت‌های شهرها، استان‌ها و کشور خواند و افزود: امیدواریم از طریق این میزبانی‌ها به هدف غایی استان یعنی آشنایی حداقل یک میلیارد نفر در جهان با یزد برسیم، ضمن این که این رویدادها قطعاً نقش بسزایی در شکست فتنه ایران هراسی دشمن خواهد داشت.

برای نگه داشتن جام در یزد تلاش خواهیم کرد  

«امیر شرافت» مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد با اشاره به برگزاری این رویداد در سطح بین المللی برای اولین بار در یزد و خارج از پایتخت کشورمان، گفت: این مسابقات از فردا با حضور ۸ تیم برتر آسیا از جمله دو تیم ایرانی برگزار خواهد شد و روزانه شاهد برگزاری چهار دیدار در گروه‌ها طی سه روز خواهیم بود.

وی با بیان این که تمام مسابقات از شبکه ورزش پخش زنده خواهد شد، گفت: از هر گروه تیم‌های برتر برای رقابتهای نیمه نهایی و فینال مشخص خواهد شد تا ادامه رقابت‌ها رقم بخورد.

شرافت ابراز امیدواری کرد پس از سه ماه تلاش بی وقفه برای میزبانی این رقابتها و اماده سازی سه سالن ورزشی استان برای میزبانی در سطح بین المللی، شاهد میزبانی درخور و شایسته‌ای از این مسابقات در این استان باشیم.

وی در مورد شانس قهرمانی شهداب در این دوره از مسابقات با وجود چهره‌های سرشناسی مانند جان پاتری و انگاپت، گفت: هرچند این افراد برای دومین بار موفق مدال المپیک در این رشته ورزشی شدند و از برخی از آنها به عنوان مسی والیبال یاد می‌شود ولی باید توجه داشت که والیبال یک رشته گروهی است.

وی با اشاره به دیدار سخت شهداب در مصاف با تیم جاکارتای اندونزی در روز نخست بازیها، گفت: تمرینات تیم شهداب از نهم تیرماه آغاز شده و به رغم مضیقه باشگاه به لحاظ شرایط مالی سعی شده با جذب بازیکنان سرشناس کشورمان، جام را در یزد نگه داریم و خوشبختانه تیم از شرایط خوبی برخوردار است.

شهداب ابراز امیدواری کرد با توجه به این که امسال دو تیم از آسیا در رقابتهای جهانی حضور خواهد داشت، شهداب در وهله اول به مرحله فینال راه یابد و در مرحله دوم برای قهرمانی این مسابقات تلاش کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.