هفدهم شهریور از نقاط عطف مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی است

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 20:43
استاندار لرستان گفت: هفدهم شهریور از نقاط عطف مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی است.

ابوطالب شفقت امشب در مراسم بزرگداشت شهدای هفدهم شهریور که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ حوادث مختلفی در کشور به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: نمایش عمومی اقتدار مردم در شهریور ۱۳۵۷ که بلافاصله پس از ماه رمضان به وقوع پیوست نشان دهنده عمق ارتباط مردم و روحانیت بود که پس از یک ماه تزکیه نفس و روزه داری به حرکت درآمده و رژیم ستمشاهی را وادار به ارتکاب جنایت هفدهم شهریور کرد.

شفقت افزود: حرکت‌های انسجام یافته مردم در نقاط مختلف کشور به ویژه در تهران موجب اعلام حکومت نظامی توسط رژیم شاهنشاهی شد وبی مردم معترض به فساد رژیم طاغوت که از جنایات پیامی این رژیم به ستوه آمده بودند در میدان‌ شهدای فعلی اجتماع عظیمی شکل دادند که با حمله گارد شاهنشاهی تعداد زیادی از مردم بی دفاع در این حادثه به شهادت رسیده و مجروح شدند.

استاندار لرستان با اشاره به پیام‌حضرت امام خمینی(ره) و سایر مراجع در محکومیت این حادثه و دعوت برای استمرار حرکت انقلابی مردم  افزود: آمریکا و سایر کشورهای حامی شاه هیچ واکنشی نسبت به این حادثه نشان ندادند و به همین دلیل سیاستی که رژیم از مدت‌ها قبل به عنوان آشتی ملی مطرح کرده بود رنگ باخت و شکست خود و همین مسئله موجب تضعیف طاغوت و تزلزل در ارکان آن شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین‌پیامد حادثه هفدهم شهریور این بود که حتی کسانی که کمی امید به موفقیت طرح آشتی ملی داشتند به طور کامل از رژیم قطع امید کرده و با خیل عظیم‌جمعیت در مسیر مبارزه همراه شدند.

 انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.