خرمدل طلایی شد و کرم پور به برنز رسید؛ صعود ۳ آزادکار دیگر ایران به دیدار پایانی

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 20:52

کشتی آزاد جوانان جهان؛ صعود خواری، رضایی، رحمانی و معصومی به نیمه نهایی

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در وزن ۶۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان به میزبانی در شهر پونته ودرا کشور اسپانیا، علی خرمدل پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ مقابل عبداله توپراک از ترکیه به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیخان عبدالازاد از آذربایجان با نتیجه ۹ بر ۶ به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. خرمدل در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ از سد آدام آرخیف از روسیه گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. خرمدل در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر ۲ ماکوتو هوسوکاوا از ژاپن را شکست داد و نشان طلا دریافت کرد. 

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی کرم پور در دور نخست با نتیجه ۱۵ بر ۴ الکساندر گایدارلی از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور با نتیجه ۱۲ بر ۲ گئورگیوس یواکیمیدیس از یونان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. کرم پور در این مرحله در مصاف با بوهدان اولینیک از اوکراین با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه پایانی صعود کرد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۲ مغلوب ریویا یاماشیتا از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. کرم پور در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ برابر گوگا اوتیناشویلی از گرجستان پیروز شد و به نشان برنز رسید.


­امروز همچنین رقابت های مقدماتی پنج وزن دوم برگزار شد که نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر رقم خورد:

در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر جاکوب برونر از پورتوریکو را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بهووانیش از هند را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. خواری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندرو بولر از سوئیس را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ از سد عبدینور نورلانبک از قزاقستان گذشت و به دیدار پایانی راه پیدا کرد. وی در دیدار پایانی با ماسانوسوکه اونو از ژاپن کشتی خواهد گرفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی رضایی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر پائول گونکالوس از برزیل را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱ گیگی سابتیریکا از رومانی را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با موحامد بکتمیروف از اتریش با نتیجه ۱۷ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل شینگو آندو از ژاپن به برتری رسید و به دیدار پایانی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف لاداریون لوکت از آمریکا می‌رود.

­در وزن ۸۶ کیلوگرم ابوالفضل رحمانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر پیتر زیونووسکی از مجارستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر هو هوانگ از کره جنوبی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. رحمانی در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۶ باتبیلگون نادامبات از مغولستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب ابراگیم کادیف از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. 
­

در وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان امیررضا دلیری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر وازدیم بندرکوف از بلاروس را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۴ بر ۴ کای کایو از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. دلیری در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب مصطفی گادجی مالاچدیبیروف از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار پایانی، به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه ابتدا به مصاف برنده کشتی میان نمایندگان مجارستان و مغولستان می‌رود و در صورت پیروزی در این مبارزه به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل کامیل کوراگلیف از قزاقستان قرار بگیرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی در دور نخست با نتیجه ۷ بر صفر سینگ جاسپوران از هند کشتی را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر اوموگبای آسیکومهه از کانادا را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. معصومی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ایوان میروشنیچنکو از اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد هاکان بویوکجینگیل از ترکیه گذشت و به دیدار پایانی راه پیدا کرد. معصومی در دیدار پایانی به مصاف بنجامین کوتر از آمریکا می‌رود.
­

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.