تظاهرات علیه کوتای مکرون

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 20:57

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  میشل بارنیه نخست وزیر انتصابی مکرون در اولین روز کاری اش با تظاهرات سراسری و گسترده مخالفان دولت روبرو شد.
صد‌ها هزار تن در پاریس و ۱۵۰ شهر دیگر فرانسه به خیابان‌ها آمدند تا علیه کودتای مکرون و آنطور که خود می‌گویند علیه دزدی آراءشان در انتخابات اعتراض کنند.
تظاهرات ضد کودتای مکرون به دعوت احزاب جبهه جدید مردی صورت گرفت؛ جبهه‌ای که در انتخابات اخیر اکثریت مجلس را از آن خود کرد، اما رئیس جمهور در انتخاب نخست وزیر توجهی به آنها نکرد.


پس از حدود دو ماه بحران بی دولتی در فرانسه، دو روز پیش مکرون میشل بارنیه جمهوریخواه را به سمت نخست وزیری و تشکیل دولت منصوب کرد؛ اقدامی که با خشم گسترده جناج چپ فرانسه روبرو شده است.
به احتمال زیاد اعتراضات ضد مکرون در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه می‌یابد، اما با توجه به تجربه ایکه از بی توجهی مکرون به آراء و خواست اکثریت وجود دارد بعید است اتفاق خاصی بیافتد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.