افزایش قابل توجه زائران در مراکز اسکان موقت و اضطراری شهرداری مشهد

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 23:39
رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران دهه آخر صفر شهرداری مشهد از افزایش قابل توجه زائران در مراکز اسکان موقت و اضطراری شهرداری مشهد خبر داد.

محمد باغبان امروز ۱۷ شهریورماه، در نشست خبری ستاد دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: با وجودی که ماه صفر به پایان رسیده است، اما باتوجه به تعطیلی پنجشنبه و جمعه خدمت‌رسانی و اسکان زائران همچنان ادامه یافت.

وی ادامه داد: طی روز گذشته ۳۰ هزار و ۴۹۷ نفر زائر در ۱۷ مرکز موقت مشهد میزبانی و اسکان داده شده‌اند و جمع کل آمار اسکان شهرداری مشهد طی دهه پایانی ماه صفر بیش از ۲۸۳ هزار زائر بوده است.

باغبان اضافه کرد: با توجه به استقبال و اسکان زائران در مشهد آمار میزبانی و اسکان و خدمت‌رسانی شهرداری در سال جاری به نسبت سنوات قبل رشد بسیار چشمگیری داشته و شهرداری مشهد در حوزه اسکان موقت و اضطراری رکورد شکنی داشته است.

رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران دهه آخر صفر شهرداری مشهد بیان کرد: اوج اشغال ظرفیت اسکان موقت و اضطراری در شب شهادت امام رضا(ع) بود که اگر تدبیر نمی‌شد مشکل در این حوزه به وجود می‌آمد، چراکه حجم ورودی زائران با خودروی شخصی به مشهد بالا بود.

وی بیان کرد: در سه شب پایانی ماه صفر بوستان زائر پذیر غدیر دو برابر ظرفیت خود، زائر پذیرش کرد، ضمن اینکه تدابیر لازم جهت افزایش زیرساخت برای اسکان زائران را در بوستان زائر پذیر غدیر انجام دادیم. پذیرش بیش از ۳۰۰۰ خودرو را داشتیم که در شب شهادت امام رضا(ع) به ۵۰۰۰ خودرو رسید.

باغبان تصریح کرد: بوستان جهانشهر و مجتمع آیه‌ها نیز در شب شهادت امام رضا(ع) تکمیل ظرفیت شد و بیش از چهار روز شرایط ماندگاری زائران را فراهم کرد.

عودت بیش از ۲۳ میلیارد ریال به زائران شاکی در دهه پایانی صفر

در ادامه معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی گفت: تعداد شکایت واصله ۴۶۶ مورد بوده که مبلغ عودت شده ۲۳ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال اعلام شده و ۱۷ مورد اقدام به پلمب واحدهای متخلف صورت گرفته است.

بخشعلی بیاتی اظهار کرد: تنظیم بازار، تامین اقلام و نظارت و بازرسی از اولویت‌هایی بود که در سنوات گذشته هم در سند دهه پایانی آخر صفر  و هم از سوی استاندار به جد مورد تاکید بود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی گفت: ۲۱ هزار و ۱۰۹ گزارش بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل ۲۳۷۶ پرونده به ارزش ریالی ۲۴۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال  بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه شکایات و گزارش‌های دریافتی با توجه به اینکه ۳۳۷۵ گزارش دریافتی از مجموعه واحدهای خدماتی در سطح استان دریافت شده ما رتبه دوم کشور را در دهه پایانی ماه صفر بعد از تهران داشتیم و بیشترین فراوانی نیز مربوط به خدمات حوزه نان و  دوم مواد پروتئینی و رتبه سوم واحدهای خدماتی پارکینگ‌ها است .

وی اظهار کرد: در حوزه تامین اقلام مانند برنج، گوشت، شکر و آرد به رغم همه نگرانی‌ها شرایط خوبی داشتیم و از این جهت با مشکلی مواجه نشدیم.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی افزود: در حوزه نظارت بر هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، اقدامات مشترکی با جامعه هتلداران، هتل آپارتمانداران و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ما نظارت‌های پیش‌بینی را قبل از اجرای طرح‌ها و الصاق نامه‌ها بر واحدها انجام دادیم و در ایام پیک نیز با ایجاد پایگاه‌هایی نظارتی در سطح شهر، این واحدها به‌طور مشترک مورد پایش قرار گرفتند.

بیاتی بیان کرد: تخلفات صورت گرفته در برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مسافرتی را نیز شاهد بوده‌ایم که در ایام غیر پیک با قیمتی زیر نرخ معمول، هتل‌ها را گارانتی کرده و در ایام پیک قیمت‌ها را افزایش دادند.

وی در خصوص بیشترین تخلفات صورت گرفته در ایام پایانی ماه صفر گفت: بر اساس آمار بیشتر تخلفات ثبت شده مربوط به عدم رعایت تعرفه‌ها توسط واحدهای اقامتی بدون مجوز بوده است. در مجموع، در بازه زمانی طرح نظارتی بیش از ۷۲۰ مورد بازرسی انجام و ۹۲ مورد تخلف به ارزش حدود ۷۲۹ میلیون تومان ثبت شد.

بیاتی عنوان کرد: در طول ۲ سال اخیر طرح‌های نظارتی با جدیت بیشتری پیگیری و در مجموع بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این طرح‌ها تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد تخلفات در حوزه اقامتی گزارش شده که اقدامات لازم برای حمایت  از مسافران و زائران در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.