استقلالی ها جانشین نکونام را تعیین کردند

گسترش نیوز یکشنبه 18 شهریور 1403 - 00:02
حتی بدبین ترین هوادار استقلال نیز تصور نمی‌کرد که در هفته سوم صحبت های جدی در خصوص تغییر کادر فنی و اخراج نکونام از سمتش مطرح شود. مدیران باشگاه در فصل نقل و انتقالات کولاک به پا کردند و اسکواد تیم را به خوبی تقویت نمودند. نقاط ضعف ترکیب آبی ها با جذب چند مهره مطرح و کلیدی، ترمیم شد تا دیگر بهانه ای برای سرمربی در میان نباشد. با این وجود، نمایش های ضعیف استقلال در سه هفته نخست مسابقات و کسب نتایج دور از انتظار، صبر هواداران این تیم را به اتمام رساند.

باشگاه استقلال علی رغم گذراندن یک نقل و انتقالات طلایی و جذب بازیکنان سرشناس و محبوبی نظیر رامین رضاییان، نتایج نامطلوبی را در ابتدای فصل کسب کرده است.

مدیران باشگاه مطابق درخواست کادر فنی مبنی بر تقویت ترکیب، گزینه های اصلی نکونام را آبی پوش کردند. گائل کاکوتا، دیدیه اندونگ، آلمدین زیلیکیچ به عنوان بازیکنان خارجی به عضویت استقلال درآمدند. ضمن اینکه رافائل سیلوا، گوستاوو بلانکو و جلال الدین ماشاریپوف نیز در استقلال ماندنی شدند تا ترکیبی ایده آل از بازیکنان خارجی در اردوی آبی ها حضور داشته باشند.

رامین رضاییان، محمدحسین اسلامی، میلاد زکی پور و علیرضا کوشکی نیز سهمیه لیگ برتری استقلال هستند که طبق نظر مستقیم نکونام آبی پوش شدند. البته نباید از اهمیت ماندگاری نفرات تاثیرگذاری مانند ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، حسین حسینی و آرمین سهرابیان به سادگی عبور کرد.

تمام آن چیزی که برای یک شروع مقتدرانه نیاز بود، در اختیار جواد نکونام و دستیارانش قرار گرفت اما حاصل کار مورد پسند و رضایت هواداران استقلال قرار گرفت. یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست، نتایجی به حساب می آید که تیم نکونام تا پایان هفته سوم به دست آورده است. البته عمده انتقادات طرفداران استقلال و همینطور پیشکسوتان باشگاه به نوع بازی استقلال مربوط می شود.

اکثر هواداران استقلال بر این عقیده هستند که نکونام تنها قادر به پیاده‌سازی یک سبک بازی است. فوتبال تدافعی و محتاطانه نکونام طاقت طرفداران استقلال را به پایان رسانده است. بسیاری از دوست داران استقلال پس از نمایش مایوس کننده تیمشان در فولادآرنا و باخت برابر تیم قعر جدولی استقلال خوزستان، در فضای مجازی علیه نکونام موضع گیری کردند. هشتگ «اخراج نکونام» بعد از مدتی کوتاه، بدل به ترند اول فضای مجازی شد.

همانطور که پیش تر ذکر شد، غالب نقدها علیه نکونام به سبک بازی استقلال تحت هدایت او مربوط می شود. دلیل نکو برای بازی محتاطانه استقلال در فصل پیش، عدم برخورداری از بازیکنان باکیفیت و کمبود ستاره تاثیرگذار بود. در فصل جاری این مشکل به نوعی برطرف شد اما با این حال در روی همان پاشنه سابق می چرخد و چیزی در استقلال عوض نشده است.

جواد-نکونام

تاکتیک دردسرساز جواد نکونام

مجتبی انصافی، بازیکن پیشین استقلال ضمن انتقاد از نکونام و تفکراتش به خبرنگار سرویس ورزشی گسترش نیوز گفت: «عملکرد فنی جواد نکونام در فصل جدید نسبت به فصل قبل باید بهبود پیدا می‌کرد که متاسفانه در ۳ بازی نخست شاهد چنین موضوعی نبودیم. روند کلی استقلال به نحوی است که دیگر جای هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای برای سرمربی تیم باقی نمانده است. تیم فعلی با نظر مستقیم کادرفنی بسته شد و تک تک خریدها نیز مطابق نظر شخص سرمربی انجام گرفت.»

او ادامه داد: «تاکتیک مورد نظر جواد نکونام، بزرگ ترین نقطه ضعف استقلال محسوب می شود. همگان نسبت به سبک بازی مورد علاقه نکونام و پیش زمینه او آگاهی کامل دارند. او همواره سبک تدافعی را مدنظر دارد و قصد دارد با استفاده از ساختار دفاعی مستحکم به اهداف خود دست پیدا کند. نکونام با توجه به داشته هایش باید سبک فوتبال استقلال را تغییر دهد و رو به بازی هجومی و پرس از جلو بیاورد.»

به جز انصافی، برخی دیگر از پیشکسوتان باشگاه علیه نکونام موضع گیری کردند و نقدهایی را مطرح نمودند. سعید لطفی در خصوص عملکرد نکونام و آینده شغلی او مطرح کرد: «جواد نکونام در حد لیگ دو است و هیچ جایگاه فنی به خصوصی ندارد. تا الان به خاطر استقلال سکوت کردم ولی دیگر قصد سکوت کردن ندارم.»

البته برخی استقلالی ها هنوز هم از نکونام و تصمیم های او پشتیبانی می کنند و معتقدند که تنها فرد مناسب برای استقلال، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران است.

احمد-شهریاری

حمایت مشروط هلدینگ از سرمربی

مدیران باشگاه استقلال به خوبی بازخوردهای موجود را رصد کردند و نسبت به آینده نیمکت واکنش باتاخیری داشتند. بنا بر تصمیم هلدینگ خلیج فارس، نکونام تا شهرآورد پایتخت فرصت دارد تا تغییراتی را ایجاد کند و استقلال را به ساحل امن رسانده و به کورس قهرمانی در لیگ برتر برگرداند. ضمن اینکه دیدارهای آسیایی نیز در راه است و استقلال باید در اولین دیدار خود به مصاف الغرافه قطر برود.

نکونام به همین منظور از کادر فنی تقاضای جذب بازیکنان بیشتری کرده تا استقلال حضوری قدرتمند در لیگ نخبگان آسیا داشته باشد. این نوع رفتارها و گفتارهای سکاندار باشگاه استقلال با واکنش تند آبی ها مواجه شده است که بی شک این بازخوردها به گوش شخص نکونام خواهد رسید.

مخاطبان گسترش نیوز در اخبار چند وقت اخیر نسبت به عملکرد استقلال در هفته های نخستین، تصمیمات کادر فنی، موضع گیری مدیریت باشگاه و گزینه های آلترناتیو برای نیمکت نطرات خود را به اشتراک گذاشتند که در ادامه برخی از آن ها را با هم  مرور می کنیم.

استراماچونی-استقلال

در میان گزینه های محبوب طرفداران استقلال، نام یک شخص بیش از سایرین مشاهده می شود. آندره آ استراماچونی هنوز هم در میان اکثر استقلالی ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. استقلال زیر نظر استراماچونی، نمایش های باکیفیتی ارائه داد و بازی های زیبا در آن مقطع زمانی، ظاهرا هیچگاه از یاد دوست داران این تیم پاک نخواهد شد.

بخش-نظرات

بخش-نظرات-1

بخش-نظرات-2

بخش-نظرات-3

بخش-نظرات-4

بخش-نظرات-5

بخش-نظرات-6

بخش-نظرات-7

بخش-نظرات-8

در نظرسنجی اخیر پایگاه خبری گسترش نیوز نیز آندره آ استراماچونی بیش از بقیه گزینه ها مورد تایید مخاطبان ما قرار داشت.

نظرسنجی-مربیان

نظرسنجی-مربیان-1

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.