همکاری هیدروژنی تویوتا و بی‌ام‌و

دنیای اقتصاد یکشنبه 18 شهریور 1403 - 00:05
بی‌‌‌ام‌‌‌و از سال ۲۰۲۸ با مشارکت تویوتا خودروهای هیدروژنی را به فروش خواهد رساند. بی‌‌‌ام‌‌‌و قصد دارد تا چهار سال دیگر فروش خودروهای هیدروژنی را آغاز کند تا این فناوری جایگزین خودروهای الکتریکی شود. بی‌‌‌ام‌‌‌و از سال ۲۰۲۳ ناوگان آزمایشی کوچکی از خودروهای اسپرت iX5 با موتور هیدروژنی را راه‌‌‌اندازی کرده است.

این سازنده خودروهای لوکس آلمانی اعلام کرد که نسل جدیدی از پیشرانه‌‌‌های سلول سوختی را با همکاری تویوتا توسعه خواهد داد. تولید در سال ۲۰۲۸ آغاز خواهد شد و یک نوع هیدروژنی از مدل موجود بی‌‌‌ام‌‌‌و در آن سال در دسترس خواهد بود. براساس گزارش «ایسنا» از بلومبرگ، فروش جهانی خودروهای هیدروژنی در سال گذشته به ۹هزار دستگاه کاهش یافت.

بی‌‌‌ام‌‌‌و و تویوتا قصد دارند پیشرانه‌‌‌های هیدروژنی را برای استفاده در مدل‌‌‌های تولیدی یکدیگر تولید کنند. آنها انتظار دارند که توسعه مشترک و تهیه قطعات به کاهش هزینه‌‌‌ها و رقابتی‌‌‌تر کردن فناوری کمک کند. بی‌‌‌ام‌‌‌و از اظهارنظر در مورد قیمت خودروهای هیدروژنی آینده خود اجتناب کرد.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.