دریاچه ارومیه آب ندارد ! + واکنش بازیگران از علی دایی تا دی کاپریو !

رکنا یکشنبه 18 شهریور 1403 - 07:12
واکنش سلبریتی ها به وضعیت غم انگیز دریاچه ارومیه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت.
 دریاچه ارومیه آب ندارد ! + واکنش بازیگران از علی دایی تا دی کاپریو !

لئوناردو دیکاپریو بازیگر مشهور سینمای جهان و برنده جایزه اسکار، عکسی از دریاچه ارومیه در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرد و متن کوتاهی درباره وضعیت امروز آن نوشت.

لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر مشهور سینمای جهان و برنده جایزه اسکار، عکسی از دریاچه ارومیه در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرد و متن کوتاهی درباره وضعیت امروز آن نوشت.

او عکسی از کشتی به گل نشسته در بخش خشک‌شده دریاچه ارومیه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و زیر آن به نقل از پایگاه جهانی هواشناسی، نوشته است «یک کشتی مخروبه در دریاچه خشک شده ارومیه در شمال غربی ایران. این بزرگترین دریاچه نمک در خاورمیانه است، اما در حال حاضر فقط پنج درصد از آب آن باقی مانده. از دو دهه پیش به دلیل تغییر آب و هوا، ساخت و ساز سد و کاهش بارندگی، دریاچه رو به خشکی رفته است.»

 

امیر آقایی (زادهٔ 10 مرداد 1354) بازیگر و نویسندهٔ ایرانی است. او برای نقش‌آفرینی در بدون تاریخ، بدون امضاء (1395) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ فیلم فجر شد، و برای نقش مکملی که در شنای پروانه (1398) داشت، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

استوری امیرآقایی از دریاچه ارومیه

فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون استوری اینستاگرام خود را به وضعیت ناراحت کننده دریاچه ارومیه اختصاص داد .

علی دایی با انتشار یک استوری در پیج اینستاگرام خود نوشت:

«دریاچه ارومیه را دریابید»

«مهمترین دریاچه ایران و از دریاچه های نادر دنیا، که متاسفانه به سرعت در حال حذف از نقشه کشورمان و تبدیل شدن به شوره‌زار و منبع گرد و غبار است. هفت سال پیش ما با تیم ملی ۹۸ برای اطلاع رسانی به مردم و مسئولان از وضعیت اسفناک دریاچه ارومیه، در بازی نمادینی مربوط به همین دریاچه شرکت کردیم، متاسفانه تا به امروز هیچکدام از وعده ها عملی نشده است.»

علی دایی

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.