تاکید رهبر کره‌شمالی بر اهمیت تقویت نیروی دریایی

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 18 شهریور 1403 - 07:45
رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (یکشنبه) گزارش کرد، «کیم جونگ اون» بر اهمیت تقویت قوای نیروی دریایی این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در جریان بازدید از سایت ساخت و ساز نیروی دریایی بر تقویت ظرفیت‌های نیروی دریایی این کشور تاکید کرد.

وی افزود: «اکنون که قرار است کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های سطحی بزرگی را وارد ناوگان نیروی دریایی کنیم و به دلیل موجود بودن کشتی‌های کنونی امکان پهلوگیری کشتی‌های جنگی دیگر وجود ندارد، ساخت پایگاه دریایی برای راه‌اندازی جدیدترین کشتی‌های جنگی بزرگ به یک وظیفه جدی تبدیل شده است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون در این بازدید بر لزوم ساخت یک بندر دریایی با قابلیت عملیاتی کردن سیستم‌های تسلیحاتی کشتی‌های جنگی و بر انجام اقدامات نظامی برای استقرار سامانه‌های ضد هوایی و دفاعی ساحلی برای دفاع از بندر تاکید کرد.

رهبر کره‌شمالی همچنین ادامه داد، این سایت دارای مزایای ژئوپلیتیکی به‌عنوان امتیاز استراتژیک برای کشوری است که از سمت شرق و غرب به دریا محدود شده است. مکان سایت در گزارش فوق مشخص نشده است.

تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای اخیر توسط «نورث ۳۸» (۳۸ North) نشان می‌دهد که جدیدترین زیردریایی کلاس موشک‌های بالستیک کره‌شمالی (SSB)، کلاس «Sinpo-C»، در حال گذراندن دوره تجهیز گسترده در کارخانه کشتی‌سازی «سینفو جنوبی» است.

کیم جونگ اون در یک بازدید جداگانه از یک کارخانه کشتی‌سازی، دستور داد سرمایه‌گذاری‌های ملی در پروژه‌های کشتی‌سازی افزایش یابد تا وظایف فوری و برنامه‌های بلندمدت برای ایجاد پایه‌های توسعه صنعت کشتی‌سازی طبق برنامه پیش برود.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای» همچنین امروز از بازدید کیم جونگ اون از یک شرکت صنعتی دفاعی خبر داد؛ جایی که وی بر نیاز به علمی‌تر و مدرن‌تر کردن تولید مهمات برای تضمین عملکرد سخت‌افزار نظامی جدید توسعه‌یافته تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.