اجبار در خرید روپوش مدارس را گزارش دهید

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 18 شهریور 1403 - 07:45
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه هرگونه اجبار در تهیه روپوش مدارس را تخلف دانست و از والدین خواست تخلف در این زمینه را با سامانه ۱۲۴ در میان بذارند.

وحید درکه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به در پیش بودن ایام بازگشایی مدارس و تهیه روپوش مناسب مدرسه از سوی دانش‌آموزان، گفت: مدارس حق ندارند اجبار در زمینه تهیه روپوش مدارس را به دانش آموزان تحمیل کنند. برای نمونه تولیدی و یا کارگاه خاصی را معرفی و اعلام کنند که تهیه روپوش فقط باید از همان تولیدی باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هیچ اجباری برای اینکه دانش‌آموزان هر سال روپوش جدید تهیه کنند، نیست و دانش آموزان اگر بخواهند می‌توانند از لباس فرم سال گذشته خود استفاده کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه یادآور شد: حتی اگر والدین دانش‌آموزشی خیاطی بلد باشند و  بخواهند روپوش را در منزل بدوزند منعی وجود ندارد و قرار نیست حتما روپوش خریداری شود.

درکه با بیان اینکه مدارس صرفا می‌توانند برای اینکه لباس دانش‌آموزان یکدست باشد طرح لباس را در اختیار والدین قرار دهند، افزود: اینکه روپوش چگونه و با چه قیمتی تهیه می‌شود، به خود والدین دانش‌آموزان بستگی دارد.

وی از پیامدهای الزام در تهیه روپوش مدارس یاد کرد که ایجاد رانت از مهمترین آنها است و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اجبار به خرید لباس فرم از مراکز مشخص ممکن است والدین را در این شرایط اقتصادی از نظر مالی در مضیقه قرار دهد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این خصوص و توجیه شدن آموزش و پرورش درباره اینکه هیچ اجباری برای لباس فرم مدارس پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: چنانچه والدین تخلفی را در این زمینه مشاهده کردند، حتما با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.