ترک تحصیل برخی افراد موضوعی فرهنگی است

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 18 شهریور 1403 - 07:46
رئیس دانشگاه لرستان گفت: ترک تحصیل برخی از افراد موضوعی فرهنگی است که با گفت‌وگو با خانواده‌های آنان برطرف خواهد شد.

علی نظری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موضوع عدم قبولی برخی از افراد در کنکور و آسیب‌هایی که متوجه آنان می‌شود، بیان کرد: در کنکور امسال در لرستان ۲۸ هزار و ۴۲۸ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳۱ شرکت کننده مربوط به گروه علوم تجربی بودند.

وی اضافه کرد: در مجموع بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان کنکور در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند و مابقی پشت کنکوری محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: با این اوصاف متقاضیانی که نمره قابل قبولی را کسب نکردند، ممکن است افسرده شوند و یا تن به انتخاب یک رشته پایین دهند و در موارد حادتر به اعتیاد روی بیاورند، در این راستا باید تدابیری اندیشه شود و این گره‌های ذهنی افراد مذکور را باز کرد.

نظری بیان کرد: همه موضوعات به تامین زیرساخت ختم نمی‌شود بلکه بسیاری از موضوعات ریشه فرهنگی دارد به عنوان مثال ترک تحصیل یک دختر دانش‌آموز به خاطر دوری مسافت و اجازه ندادن خانواده که در مدارس شبانه‌روزی تحصیل کند گره ذهنی و فرهنگی است که باید برطرف شود.

وی گفت: برای حل چنین مشکلاتی باید با مردم و اهالی آن مناطق به گفت‌وگو و صحبت نشست.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.