طنین رهایی فلسطین در پایتخت انگلیس

صدا و سیما یکشنبه 18 شهریور 1403 - 07:57

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، فریاد‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم، بار دیگر در خیابان‌های مرکزی پایتخت انگلیس تا سفارت رژیم صهیونیستی با حضور قشر‌های مختلف مردم از ادیان و ملیت‌های گوناگون طنین انداز شد.

یک شهروند انگلیسی حاضر در این تظاهرات می‌گوید: دولت همچنان با اسراییل همکاری و از این رژیم که ماههاست در حال نسل کشی فلسطینیان است حمایت می‌کند، این برخلاف خواست اکثریت مردم است. 

او می‌افزاید: مردم نمی‌خوان با سلاح‌های ما کودکان فسطینی قتل عام شوند. ما آمدیم در میان سانسور رسانه‌های غربی که صدای مردم فلسطین را به جهان نمی‌رسانند، صدای مردم فلسطین باشیم. 

یک فعال مدنی حاضر در این تظاهرات می‌گوید: ما اینجا در لندن جمع شدیم تا خشم و اعتراضمان را درباره فاجعه وحشتناک در غزه نشان دهیم، ما چطور باید بگوییم که نمی‌خواهیم پول مالیات ما با تهیه بمب و سلاح صرف نسل کشی فلسطینیان شود؟ او می‌افزاید این همه بی توجهی به خواست اکثریت مردم شرم آوراست.

بیش از ۱۱ ماه است که میلیون‌ها نفر از حامیان حقوق فلسطینان در شهر‌های انگلیس به ویژه لندن، پایان دادن به حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و مالی دولت انگلیس از رژیم صهیونیستی را خواستارند، اما از اینکه دولت انگلیس فقط ۱۰ درصد از صدور جنگ افراز به اسرائیل را متوقف کرده خشمگینند.

یک شهروند انگلیسی حاضر در این تظاهرات می‌گوید: من از تصمیم دولت اصلا راضی نیستم، این مردم ماه هاست توقف کامل صدور سلاح به اسراییل را خواستارند نه ۱۰ درصد آن را.

او می‌افزاید دولت جدید هم مانند دولت قبل نشان داد دستش به خون فلسطینیان آغشته است، چون می‌دانند این بمب‌ها و سلاح ها، صرف کشتار زنان و مردان و کودکان فلسطینی می‌شود. 

یک شهروند انگلیسی دیگر می‌گوید: مجلس جدید هم متاسفانه نشان داد روی دیگر سکه مجلس قبلی است. ما هیچ تغییری در سیاست‌های مجلس و دولت جدید ندیدیم، همه آنها بی شرمانه از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند و با کاهش ۱۰ درصدی صدور سلاح به اسراییل ادای صلح طلبان را در می‌آورند.

حامیان حقوق فلسطینیان در انگلیس از اینکه برغم وعده‌های انتخاباتی داده شده، در سیاست‌های دولت و مجلس جدید انگلیس و دررویکرد‌های حمایت از رژیم اسراییل تغییر محسوسی داده نشده است خشمگین اند.

 

اظهارات:
مصاحبه شهروندان انگلیس

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.