هش‌ریت بیت‌کوین با رسیدن قیمت این رمزارز به زیر 55 هزار دلار رکوردشکنی کرد

دیجیاتو یکشنبه 18 شهریور 1403 - 11:33
هش‌ریت کلی بیت کوین در روز شنبه به بالاترین حد خود، یعنی 679.17 اگزاهش‌درثانیه رسید. The post هش‌ریت بیت‌کوین با رسیدن قیمت این رمزارز به زیر 55 هزار دلار رکوردشکنی کرد appeared first on دیجیاتو.

قیمت بیت کوین در این هفته به زیر 55 هزار دلار سقوط کرد اما قدرت محاسباتی شبکه به اوج خود رسیده است. طبق گزارش‌های منتشرشده، میزان هش‌ریت بیت‌کوین در روز شنبه به 679 اگزاهش‌درثانیه (EH/s) رسید که نسبت به رکورد ثبت‌شده قبلی در ماه ژوئیه، EH/s 2 بیشتر است. این رقم درحال‌حاضر افزایش هم یافته است.

طبق داده‌های وب‌سایت Hashrateindex.com، هش‌ریت کلی بیت کوین در روز شنبه به بالاترین حد خود، یعنی 679.17 اگزاهش‌درثانیه رسید. رکورد قبلی که حدود 44 روز پیش ثبت شده بود، 677 EH/s است. همچنین در زمان نوشتن این گزارش، میزان هش‌ریت باز هم افزایش پیدا کرده و به 685.72 EH/s رسیده است.

با‌این‌وجود، شبکه بیت کوین فقط 67.9 درصد با رسیدن به دوران زتاهش که برابر با 1000 EH/s است، فاصله دارد. همچنین با توجه به این افزایش میزان هش‌ریت، سطح فعلی قدرت محاسباتی شبکه برابر با 679 کوینتیلیون‌هش‌درثانیه اعلام شده است.

این دستاورد درحالی حاصل شده که میزان درآمد بیت‌کوین نسبتاً پایین است. درواقع، قیمت هش - تخمینی از ارزش روزانه به ازای 1 پتاهش‌درثانیه (PH/s) - به زیر 40 دلار رسیده است. در‌حال‌حاضر نیز Hashrateindex.com قیمت‌هش را 38.75 دلار به‌ازای هر PH/s در روز نشان می‌دهد.

تأثیر هش‌ریت بر استخراج بیت کوین

هش‌ریت شبکه، کل توان محاسباتی مورد استفاده توسط ماینرها برای پردازش تراکنش‌های بیت کوین و حفظ امنیت شبکه را اندازه‌گیری می‌کند. درواقع، میزان بالای هش‌ریت به این معنی است که منابع محاسباتی بیشتری درحال استفاده‌اند و این امر امنیت شبکه بیت‌کوین را در برابر حملات افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، افزایش هش‌ریت به این معنی است که استخراج بیت کوین دشوارتر و گران‌تر شده است.

رکوردشکنی اخیر هش‌ریت شبکه بیت‌کوین، هم امنیت بالای آن و هم چالش‌های روبه‌رشدی را که ماینرها با آن‌ها مواجه هستند نشان می‌دهد. با افزایش هزینه‌های استخراج و کاهش درآمد، ماینرها مجبور به فروش بخشی از دارایی بیت کوین خود می‌شوند که این امر ممکن است بر قیمت بازار این ارز دیجیتال تأثیر بگذارد.

بیت‌کوین در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 54,375 دلار معامله می‌شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.