افزایش مشارکت خیّران سلامت در سه سال گذشته

صدا و سیما یکشنبه 18 شهریور 1403 - 18:17

***افزایش مشارکت خیرین سلامت در سه سال گذشته

محمد جواد حیدری پور، مدیر کل‌سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ با اشاره به نقش قابل توجه خيران سلامت در بخش درمان گفت: سرمایه گذاری خيران سلامت در بخش بهداشت، آموزش و پژوهش هم رشد خوبی داشته و نسبت به سال‌های گذشته توجه به بهداشت و پیشگیری ملموس بوده است.

حیدری پور در مورد تشکیل کارگروه بیماری‌های خاص در سال گذشته در اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خيران سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: با تشکیل این کارگروه و با حضور مدیران انجمن‌های غیردولتی بیماری‌های خاص، این دسته از بیماران، تحت پوشش‌های حمایتی خيران سلامت قرار گرفتند. 

مدیرکل‌سازمان‌های مردم نهاد و خيران سلامت افزود: همکاران متخصص ما، در معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت و مجموعه‌های مرتبط، در این کارگروه برای حمایت از بیماران خاص، تسهیل گری کردند و این روند ادامه دارد، اگرچه انتظار از میزان مشارکت مجموعه دولت و وزارت بهداشت بیش از فعالیت‌های فعلی است. 

وی با اشاره به نقش سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حمایت از بیماران خاص گفت: حدود ده هزار سمن و تشکل مردم نهاد در حوزه سلامت در کشور فعالیت دارند .که از این میزان ، حدود ۳ هزار تشکل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری دارند، و مشارکت آنها هرساله ارزیابی و رتبه بندی می‌شود .

حیدری پور با توجه به شعار سال ۱۴۰۳، " جهش تولید با مشارکت مردم"، فعالیت تشکل‌های مردم نهاد از ابتدای سال تا کنون را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های دولتی و مدیران مربوطه، طراحی و اجرای زیرساخت‌ها، همراهی رسانه‌ها در جذب سرمایه تشکل‌های مردم نهاد در حوزه سلامت و معرفی و شناخت خدمات و همراهی آنها به مردم، می‌توان با استقبال و مشارکت بیشتر خیران سلامت مواجه شد و موفق‌تر عمل کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.