رایزنی وزیران خارجه مصر و سوریه با محوریت تحکیم روابط دوجانبه

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 20 شهریور 1403 - 11:23
منابع سوری از دیدار و رایزنی وزیر امور خارجه سوریه با همتای مصری خود در قاهره درخصوص روابط دوجانبه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های سوری گزارش دادند فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه با بدر عبد العاطی، همتای مصری خود در قاهره نشستی برگزار کرد و ۲ طرف درجریان این نشست به بررسی تقویت روابط میان ۲ کشور در زمینه‌های مختلف پرداختند که این گفت‌وگوها، بیانگر عمق روابط تاریخی میان سوریه و مصر و مردم این ۲ کشور است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، عبد العاطی درجریان این نشست ضمن تأکید بر مخالفت مصر با مداخله‌های کشورهای خارجی در امور سوریه، بر پایبندی کشورش به احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و نیز حمایت از تلاش‌های دولت این کشور در مبارزه با تروریسم و بهبود وضعیت انسانی مردم سوریه تاکید کرد.

در جریان این دیدار درخصوص اوضاع غزه و درد و رنج‌های ملت فلسطین و اهمیت توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه آنها بحث و تبادل نظر شد.

۲ طرف درجریان این دیدار همچنین بر اهمیت هماهنگی مواضع ۲ کشور مصر و سوریه در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و نیز لزوم تداوم رایزنی و هماهنگی میان آنها درراستای منافع مردم مصر و سوریه تاکید کردند.

این نشست پس از بازگشت عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر از سفرش به ترکیه و دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور برگزار شد.

به گفته برخی ناظران، بعید نیست که این دیدار مقدمه‌ای برای سفر السیسی به دمشق یا سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به قاهره باشد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.