ضرورت فعال سازی پروژه‌های فشار افزایی در پارس جنوبی

صدا و سیما چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 10:31
ضرورت فعال سازی پروژه‌های فشار افزایی در پارس جنوبی
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت،  رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: توقف پروژه‌های فشارافزایی پارس جنوبی با اشاره به افت ۶ درصدی گاز تامین شده برای نیروگاه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: ناترازی گاز وسعت بیشتری گرفته و از زمستان به تابستان رسیده است، درواقع توقف پروژه‌های فشارافزایی پارس جنوبی سبب شده، تولید یک فاز از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان برای ایران از بین برود.
موسی احمدی افزود: همچنین با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و تغییر مدیران در وزارتخانه‌های نیرو و نفت، کمیسیون انرژی به زودی جلسات خود را با مدیران جدید با هدف پیگیری ناترازی بنزین برگزار و برنامه‌های مدیران جدید را بررسی خواهد کرد.
این نماینده مجلس گفت: واکاوی راهکارها، آسیب‌ها و موانع پیرامون کاهش ناترازی گاز، برق و بنزین مسئله مهمی است که باید جدی گرفته شود. 
نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس گفت: از آنجا که بحث فشارافزایی پارس جنوبی را از مجلس یازدهم پیگیر هستیم و قرارداد‌هایی مبنی بر انجام فشارافزایی در دریا توسط مدیران قبلی صورت گرفته است، مدیران فعلی باید این قرارداد‌ها را به مرحله اجرا برسانند.
موسی احمدی افزود: ما نیز وظیفه نظارتی خود را انجام خواهیم داد. در حال حاضر افزایش مصرف غیربهینه، عدم افزایش ظرفیت تولید و نداشتن نگاه استراتژیک منجر به وقوع ناترازی شده است.
وی افزود: اگرچه مسئولان تلاش دارند تمام قصور این ناترازی را صرفا متوجه مصرف‌کنندگان کنند و مصرف بالا را عامل کمبود معرفی کنند، اما به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و عدم سرمایه‌گذاری در کنار مصرف غیراصولی منجر به ناترازی گاز در ایران شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.