نقشه‌های حدنگاری با کمترین خطا تهیه می‌شود

صدا و سیما چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 16:47

* نقشه های حدنگاری با کمترین خطا تهیه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فلاح در نخستین همایش بزرگداشت روز مهندسِ نقشه بردار، نقشه را زیربنای فعالیت حدنگاری و شفافیت مالکیت‌ها برشمرد و گفت: جلوگیری از تعارضات ملکی، تحقق صد درصدی فعالیت حدنگاری و کاهش اطاله دادرسی با استفاده از روش‌های سه بعدی از مزایای نقشه و نقشه برداری است.
وی به جایگاه نقشه و اطلاعات مکانی در نظام برنامه ریزی و پیشرفت کشور‌ها اشاره کرد و گفت: هدف ما کاهش هزینه‌های جاری و کاهش حداکثری اطاله دادرسی، کاهش بازدید‌های میدانی و کاهش ارجاع به کارشناس رسمی است.
از سویی، زمین مبنایی برای تولید و کالایی برای ایجاد ثروت از طریق سرمایه گذاری بر روی آن است که اکثر مردم جهان همیشه خواهان مالکیت آن هستند.
مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ارزش زیرساختی و حیاتی نقشه برای تعیین، برداشت دقیق و ترسیم واقعیت محدوده و به روز املاک و اراضی کشور، افزود: امروزه علم نقشه برداری و اطلاعات مکانی به عنوان علمی که قابلیت‌های گسترده‌ای را در عصر هوش مصنوعی برای ارائه خدمات مکانی با کیفیت به بشر فراهم کرده است، نه به عنوان یک علم نظری بلکه به عنوان جزءلاینفک زندگی روزمره در مکان یابی و ارائه خدمات هوشمند مکان مبناست.
وی به پذیرش ۹۰ مقاله در زمینه‌های مختلف علوم نقشه برداری و علوم مرتبط با آن اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ده مقاله برتر انتخاب شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.