پوتین: ۳۴ کشور برای پیوستن به بریکس ابراز تمایل کرده‌اند

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 22 شهریور 1403 - 12:40
رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه «بریکس تجربه قابل توجهی در پاسخ به چالش‌های امنیتی به دست آورده است»، گفت ۳۴ کشور برای پیوستن به آن ابراز تمایل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) در نشست نمایندگان عالی‌رتبه امنیتی بریکس در سن‌پترزبورگ شرکت کرد.

«علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی  به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست حضور دارد.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود خاطر نشان کرد بریکس تجربه قابل توجهی در پاسخ به چالش‌های امنیتی، از جمله جرایم سایبری و مبارزه با تروریسم به دست آورده است.

او همچنین گفت در حال حاضر ۳۴ کشور تمایل خود را برای پیوستن به بریکس به هر شکلی ابراز کرده‌اند.

اعضای اولیه بریگس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود و در سال گذشته هم کشورهای ایران، مصر، اتیوپی و امارات به آن پیوستند.

پوتین در ادامه سخنرانی خود افزود: فعالیت روسیه به عنوان رئیس بریکس در۲۰۲۴ بر ادغام سریع اعضای جدید این گروه متمرکز بوده است.

او یادآور شد طرح‌های روسیه در دوره ریاست خود بر بریکس در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد محقق شده است.

در حال تکمیل...

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.