جدال حساس نیمه‌نهایی؛/ انگاپت، سید و‌ بقیه: امشب همه صدشان را می‌گذارند

ورزش سه جمعه 23 شهریور 1403 - 09:53
در دیدار دوم نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا فولاد سیرجان و جاکارتا پرسیسی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقه دوم مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان از کشورمان با جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) بازی دارد که دیدار سختی برای هر دو تیم خواهد بود.

جذب اروین انگاپت شناخته شده‌ترین ستاره ی والیبال دنیا از جمله اقدامات تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی نماینده کشور اندونزی برای حضور شایسته در این رقابت‌ها است که این بازیکن تجربه حضور در ایران را دارد و در سال 2022 در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا به میزبانی تهران به عنوان بازیکن پیکان حضور داشت و عنوان بهترین دریافت کننده قدرتی را از آن خود کرد.

این بازیکن پس از کسب موفقیت‌هایی چون ارزشمندترین بازیکن لیگ ملت ها 2022، قهرمانی لیگ ملت‌ها 2024، دریافت طلای المپیک پاریس و طلای المپیک توکیو در این رقابت‌ها حضور دارد و به عنوان ارزشمندترین بازیکن المپیک پاریس و توکیو مقابل شهدابی ها بازی خواهد کرد.

ژان پاتری یکی دیگر از ستاره‌های والیبال دنیاست که با مدال المپیک 2024 پاریس و تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی به یزد آمده است. این بازیکن قطر پاسور راست دست در رتبه 225 بازیکنان جهان است که دارای 207 سانتی متر قد و ارتفاع اسپک او 357 و دفاعش 334 سانتی متر است. گالاتاسرای ترکیه، یابررسکی لهستان و میلانو ایتالیا از جمله باشگاه‌های مطرح جهان هستند که این ملی پوش 28 ساله فرانسوی والیبال در آ‌نها سابقه بازی دارد.

2080283

بهترین قطر پاسور المپیک پاریس، بهترین قطر پاسور لیگ ملت های 2024، بهترین قطر پاسور پلاس لیگای لهستان (2023-2024) بهترین قطر پاسور لیگ ملت‌های 2022 و ارزشمندترین، بهترین قطر پاسور و امتیازآورترین بازیکن مسابقات انتخابی المپیک قاره اروپا در سال 2021 نیز از جمله افتخارات این بازیکن تیم ملی فرانسه است. 

نماینده والیبال اندونزی برای سومین بار در این رقابت‌ها به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده است که در دو بار گذشته یک نایب قهرمان و یک مقام سومی نمایندگان والیبال این کشور کسب کردند.

تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان لیگ برتر 1402 و با هدایت بهروز عطایی در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024 شرکت کرده است که با چهار برد متوالی به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است.

2006593

شهر سیرجان سابقه دیرینه در والیبال ایران دارد و در سال ۱۳۹۶ تیم گل گهر سیرجان فاتح لیگ دسته یک والیبال مردان ایران شد تا سهمیه لیگ برتر به دست آورد. والیبال این شهر با تیم فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر سال ۱۳۹۷ شرکت کرد که هدایت آن تیم برعهده محمدرضا دامغانی بود.‌

این تیم در مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان سال 97 با 15 برد و 45 امتیاز در جایگاه چهارم جدول مسابقات ایستاد و به مرحله پلی‌آف صعود کرد اما در این مرحله در دو دیدار متوالی مغلوب پیام مشهد شد و از دور مسابقات کنار رفت.

فولاد سیرجان ایرانیان در سال 98 که لیگ برتر مردان به دلیل شیوع کرونا ناتمام ماند، در 15 بازی مرحله مقدماتی 6 برد و 20 امتیاز به دست آورد اما این تیم در سال‌های 1399 و 1401 فاتح لیگ برتر والیبال ایران شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا را به دست آورد.

فولاد سیرجان ایرانیان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۱ در تایلند به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و بدون شکست به فینال راه یافت. این تیم در دیدار پایانی با نتیجه سه بر یک حریف خود العربی قطر را شکست داد و عنوان قهرمانی به دست آورد و به جام باشگاه‌های والیبال جهان راه یافت.

تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۲ نیز با برتری در هر دو دیدار نهایی مقابل شهداب یزد، قهرمان ایران شد و سهمیه رقابت‌های آسیایی کسب کرد.
امیر کریمی، اشکان حق‌دوست، سید محمد موسوی، اسماعیل مسافر، احمدرضا شاهسواری، مجتبی میرزاجانپور، علیرضا عبدالحمیدی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، امین خواجه خلیلی، علی حاجی‌پور مقدم، مهدی مرندی، آرمین قلیچ نیازی و محمد ولی‌زاده 14 بازیکن تیم فولاد سیرجان ایرانیان در این رقابت‌ها هستند.

شاگردان بهروز عطایی در مرحله مقدماتی موفق به شکست نمایندگان افغانستان، عراق و قطر شدند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز تیم کویت را از پیش رو برداشتند تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.
جدال دیدنی موسوی و حاجی‌پور با انگاپت و پاتری اما رقابت بین موسوی و حاجی‌پور از ایران با انگاپت و پاتری طلایی‌های المپیک که در تیم جاکارتا بازی می‌کنند از جذابیت‌های این دیدار خواهد بود.

در مجموع ادوار این مسابقات 11 بازیکن تیم‌های ایران هفده بار به عنوان بهترین مدافع انتخاب شدند که محمد موسوی در 6 دوره رکورددار ایرانی‌ها در کسب این عنوان است و سید والیبال ایران یکی از بازیکنان کلیدی فولاد برای مهار حمله‌های انگاپت خواهد بود.

2007353

همچنین رقابت دو بازیکن از ایران و اندونزی در پست قطر پاسور نیز از دیگر جذابیت های این دیدار مرحله نیمه‌نهایی است. از یک سو ژان پاتری که مدال طلای المپیک 2024 پاریس را در گنجینه افتخارات خود دارد و از سوی دیگر علی حاجی‌پور که سه بار در دیدارهای مرحله مقدماتی و یک چهارم نهایی عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقه‌های فولاد سیرجان را مقابل حریفان به دست آورده است.

حاجی‌پور در هفته سوم لیگ ملت‌ها 2023 در شهر آناهایم آمریکا دچار مصدومیت شدید شد و به مدت یک سال از والیبال دور بود و حالا بازگشت درخشانی داشته است.
این بازیکن جوان ایران باید عملکردش در مرحله نیمه‌نهایی به گونه‌ای باشد که تیم اندونزی به رغم داشتن ژان پاتری هم پست او راهی فینال نشود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.