بحران زندان و زندانی در انگلیس

صدا و سیما جمعه 23 شهریور 1403 - 13:57

   به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، محکومانی که به علت پرشدن زندان‌ها روی دست دولت انگلیس مانده اند و آزادی زود هنگام زندانیان به منظور بازشدن جا برای محکومان جدید به نگرانی‌ها در جامعه دامن زده است.

یک شهروند انگلیسی درباره طرح آزادی زود هنگام مجرمان زندانی می‌گوید: موضوع خیلی بغرنجی است، مشکلی که سال هادر کشور وجود داشت به نقطه بحرانی رسیده است، اما مشکل اینجاست که با اجرای نادرست این طرح، زندانیان که اغلب جا و مکان و پولی ندارند دوباره به سراغ جرم و جنایت می‌روند و حتی ممکن است به انتقامجویی خطرناک از افرادی که مسبب به زندان افکندشان شدند دست بزنند. 

دولت انگلیس در پی اعتراض‌ها و آشوب‌های ماه گذشته بنا به گفته نهاد‌های مدنی حدود هزار و پانصد نفر را دستگیر و برای تعیین مجازات راهی دادگاهها کرده است، اما مقامات زندان‌های این کشور اعلام کردند زندان‌ها پر است و جایی برای پذیرش مجرمان و محکومان جدید وجود ندارد. 

نیکول جیکوبس فعال اجتماعی در این باره می‌گوید: دولت بین انتخاب بد و بدتر قرارگرفته و با این تصمیم هزینه سوء مدیریت و شکست دولت به جامعه به ویژه قربانیان زندانیان تحمیل می‌شود. 

دولت انگلیس برای حل مشکل کمبود جا در زندان‌های انگلیس بیش از هزار و هفتصد نفر از زندانیان را زود هنگاام و پیش از پایان دوران محکومیت آزاد کرد است، طرحی جنجالی که واکنش‌ها و انتقاد‌های زیادی را در پی داشته است به ویژه از جانب بازماندگان قرانیان. 

آخرین داده‌های مرکز ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد فقط میزان جرایم ثبت شده در این کشور به شش میلیون و هفتصد هزار فقره و بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است و به تبع آن شمار زندانیان در این کشور نیز بنا به گفته کارشناسان در رسانه‌های انگلیس جهش یافته است. 

کونر برنز کارشناس مسائل اجتماعی در نشست بررسی این تصمیم در برنامه نیوزنایت شبکه بی بی سی در این باره می‌گوید: ازدهه ۱۹۹۰ تا کنون شمار زندانیان ما دو برابر شده است. کشورما یکی از بالاترین شمار زندانیان را به نسبت جمعیت داردو به ازای هر صد هزار نفر ۲۳۸ زندانی در کشور داریم که دو برابر کشور ایتالیا و اسپانیا و سه برابر کشور آلمان است.

تبادل مجرمان میان زندان و جامعه تعریفی از طرح آزادی زود هنگام مجرمان زندانی در انگلیس که ترس از افزایش جهشی ارتکاب جرم و جنایت را در این کشور افزایش داده و به کابوس برخی خانواده‌های قربانیانشان مبدل شده است.

اظهارات:
۱ – شهروند انگلیسی
۲ – نیکول جیکوبس - فعال اجتماعی در انگلیس
۳ - کونر برنز - کارشناس

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.