تاریخ‌سازی جوانان و نوجوانان پینگ پنگ باز ایران با کسب سهمیه جهانی

صدا و سیما شنبه 24 شهریور 1403 - 12:47

تاریخ‌سازی جوانان و نوجوانان پینگ پنگ باز ایران با کسب سهمیه جهانی

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام سایت فدراسیون جهانی تیم‌های تنیس روی میز نوجوانان و جوانان ایران نخستین بار در تاریخ این رشته به طور همزمان جواز حضور در مسابقات تیمی قهرمانی جهان را از طریق سامانه رتبه بندی کسب کردند.

تیم نوجوانان پسر ایران پس از کسب عنوان نائب قهرمانی آسیا توانست رتبه هفتم رده بندی تیمی جهان را تصاحب کند و به عنوان یکی از ۱۲ تیم حاضر در مسابقات قهرمانی جهان کسب سهمیه نماید.

تیم جوانان تنیس روی میز کشورمان نیز با قرار گرفتن در جایگاه هشتم رتبه بندی تیمی جهان به عنوان یکی از ۱۲ تیم جواز حضور در قهرمانی جهان را کسب کرد.

همچنین پس از تداوم صدرنشینی بنیامین فرجی در رتبه بندی انفرادی جهان در رده سنی کمتر از ۱۵ سال، فدراسیون جهانی هر دو سهمیه کمتر از ۱۵ سال و کمتر از ۱۹ سال انفرادی قهرمانی جهان را به فرجی اختصاص داد که با تصمیم کادر فنی فرجی در یکی از دو رده سنی نوجوانان و جوانان میتواند حضور پیدا کند.

باران ارجمند، ملی پوش شایسته نوجوانان دختر کشورمان نیز با قرار گرفتن در جایگاه هفدهم رده سنی زیر ۱۵ سال جهان نخستین بار یک دختر ایرانی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد.

در رده سنی کمتر از ۱۵ سال فراز شکیبا، ملی پوش ارزنده کشورمان با قرار گرفتن در رده ۲۸ رنکینگ کمتر از ۱۵ ساله‌های جهان جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد.

همچنین در رده سنی کمتر از ۱۹ ساله‌ها امیر مهدی کشاورزی با قرار گرفتن در جایگاه ۳۵ جهان سهمیه رقابت‌های انفرادی جوانان جهان را کسب کرد.

مسابقات تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان اواسط آذر به میزبانی سوئد برگزار خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.