پیشرفت ژن درمانی در سازمان انتقال خون کشور

صدا و سیما شنبه 24 شهریور 1403 - 12:52
**آغاز آیین گرامی‌داشت پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛  مراسم پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون کشور با حضور مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور رئیس جمعیت هلال احمر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی از مجامع بین المللی و شکل‌های مردم نهاد کشور همچنین اهدا کنندگان مستمر و سفیران خیران و مروجان اهدای خون کشور و پیشکسوتان در سالن خواجه نصیر مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.
دکتر مصطفی جمالی در آیین گرامی داشت پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون کشور گفت: دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اهدا کنندگان مستمر اهدای خون هستند.
وی افزود: سازمان انتقال خون با همکاری سازمان بسیج به منظور ترویج اهدای خون در بین بانوان و جوانان همکاری می‌کند.
جمالی اضافه کرد: میزان اهدای خون در بین بانوان ۵ درصد و در بین جوانان ۱۵ درصد است که باید افزایش یابد.
وی با گرامی داشت یاد شهدا از بین اهدا کنندگان همچنین خاطره درگذشتگان فعال در سازمان انتقال خون گفت: بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله کشور ایران باید کشور برتر منطقه شود و سازمان انتقال خون ایران یک سال زودتر به این هدف دست یافته است.
دکتر جمالی گفت: اهدا کنندگان خون سرداران گمنام سلامت هستند و کارمندان سازمان انتقال خون سربازان گمنام سلامت هستند.
وی افزود: پزشکان سازمان انتقال خون با حقوق ناچیز در طول ۳۰ سال خدمت جان حدود ۷۰۰ هزار نفر را نجات می‌دهند.
جمالی افزود: در سه سال گذشته اهدای خون ۲۰ درصد افزایش یافته است و نیاز‌های کشور از ۸۵ درصد در ابتدای فعالیت دولت دکتر رئیسی تا ۱۰۰ درصد نیاز‌های کشور را تامین می‌کند.
جمالی خواهان استفاده از خون و فرآورده‌های خونی در آمبولانس‌ها و بالگرد‌های اورژانس و هلال احمر به منظور نجات جان بیماران حادثه دیده شد. وی افزود: غربالگری آنتی بادی استفاده از کیسه‌های فیلتر دار و آزمایش‌های تخصصی سلامت خون همچون گروه‌های خونی اصلی و فرعی موجب پیشگیری از مرگ بسیاری از بیماران و کاهش عوارض انتقال خون در کشور شده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون از افزایش تا ۴۰۰ هزار واحد تولید پلاسمای خون در کشور خبر داد..
وی گفت: از افزایش ذخایر استراتژیک سازمان انتقال خون تا شش ماه تامین شده است و میزان خون ذخیره شده برای بیماران تا ۸ روز افزایش یافته است با تشکیل معاونت اجتماعی در با تشکیل معاونت اجتماعی در سازمان انتقال خون این سازمان مردمی خواهد شد.
در این مراسم از فعالان در زمینه انتقال خون کشور تقدیر شد.
سازمان انتقال خون کشور در دو سال گذشته با همکاری داوطلبان اهدای خون تمام نیاز‌های بیماران به خون و فرآورده‌های خونی را در داخل کشور تامین کرده است.
صدا و تصویر دارد

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.