قیمت مرغ افزایش یافت/مرغداری ها بدون مجوز گران کردند

تابناک شنبه 24 شهریور 1403 - 16:41

به گزارش خبرنگار تابناک، بررسی ها نشان می دهد قیمت هرکیلو مرغ کشتار روز در بازار امروز ۸۷ هزارتومان است که نسبت به هفته گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. رصد قیمت ها از فروشندگان مراکز پخش مرغ نشان می دهد قیمت مرغ کشتار روز از قیمت ۷۸ هزارتومان در هر کیلوگرم در هفته گذشته اکنون به قیمت ۸۷ هزارتومان رسیده است.
 
همچنین امروز قیمت مرغ زنده از ۵۸ هزارتومان در هفته گذشته به قیمت ۶۴ هزار تومان در هر کیلوگرم رسید. این درحالی است که قیمت مرغ در سایت‌های فروش اینترنتی کمی متفاوت تر است؛ برای مثال قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۱۰۳ هزار تومان و همچنین مرغ سمین ۱۷۰۰ تا ۲۲۰۰ گرمی، به میزان ۹۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت خورده است.
 
مرغ سمین رتبه A با وزن ۱۱۰۰ گرمی با قیمت ۹۸ هزارتومان فروخته می شوند. همچنین قیمت مرغ کامل کشتار روز بسته بندی شده، ۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان و  قیمت مرغ پاک شده درسته بدون پوست ۲۲۹ هزار و ۹۰۰ برای هر کیلوگرم نرخ گذاری شده اند. 
 
افزایش چراغ خاموش قیمت مرغ از هفته گذشته
 
صدرا علی اکبرخانی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران در مورد قیمت مرغ زنده و علت گرانی آن به خبرنگار تابناک گفت: مرغ داری‌ها قیمت مرغ زنده را یک هفته ای است که چراغ خاموش از ۵۸ هزار تومان به ۶۴ هزار تومان افزایش داده اند و با افزایش ۶ هزارتومانی قیمت مرغ گرم یا زنده، قیمت مرغ کشتارروز بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.
 
مرغ دارها با ایجاد وقفه در عرضه مرغ بازار را به هم ریخته اند
 
وی مقصر گرانی مرغ را مرغ دار‌ها دانست و افزود: مرغ دار‌ها با ایجاد وقفه در عرضه مرغ زنده به کشتارگاه‌ها تب گرانی را دامن می‌زنند به طوری که هرموقع عرضه کاهش یابد قیمت مرغ به دنبال آن افزایش می‌یابد.
 
به گفته این مقام مسئول، برخی مواقع ایجاد وقفه در عرضه مرغ به دلایل مختلف انجام می شود؛ مثلا در فصل گرما اختلال‌هایی در روند تولید مرغ یا رسیدن به سن کشتار ممکن است از مبدا یا همان مرغ داری تا رسییدن به کشتارگاه زمانی طول بکشد که همین وقفه در عرضه می‌تواند باعث گرانی مرغ زنده شود. 
 
جای نظارت خالی است 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران گرانی مرغ را ناشی از عدم نظارت وزارت جهاد کشاورزی خواند و تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی هر استان مسئول است تا به عملکرد مرغ داری‌ها نظارت داشته باشد و مرغ دار‌ها نباید به طور سلیقه‌ای و بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت کنند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.