بدرالدین: آمریکا شریک همه جنایت‌های صهیونیست‌ها

صدا و سیما شنبه 24 شهریور 1403 - 18:42

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) گفت: طی هفته گذشته شاهد آماده شدن گسترده مردم برای فعالیت‌های مربوط به میلاد پیامبر (ص) بودیم تا حامل پیامی از ارزش‌های نیکوکاری و اخلاق ایشان باشد. آذین بندی، شادی و تبریک گفتن میلاد پیامبر (ص) تاکید بر منت بزرگی است که خداوند با این مولود بر سر ما گذاشت. بیشتر شهر‌های یمن به این مناسبت سبزپوش شده است که بیانگر میزان محبت و دوستی و شادی از این لطف الهی است. در روز‌های گذشته، فعالیت‌های فرهنگی زیادی به این مناسبت برای الگوگیری از پیامبر (ص) برگزار شد. این مناسبت در سایه چالش‌هایی که امت اسلامی با آن روبروست، اهمیت زیادی دارد. 
دبیرکل انصارالله افزود: امت اسلامی امروز، به شکل‌های مختلف، از طرف دشمنان هدف قرار می‌گیرد و با خطراتی مواجه است که موجودیت آن را به عنوان یک امت مستقل دارای مشروعیت، تهدید می‌کند. قرآن کریم، بصیرت کافی به امت داده است که از دو جبهه که با یکدیگر همسو هستند و همکاری می‌کنند، با خطر روبروست و آن دو دو جبهه، کفر و نفاق است. جبهه کفر، جبهه خصومت و جنایتکاری و منشأ شرم، جنایت، یاغی گری و فسادی است که رسالت پیامبر (ص) را نفی می‌کند. جبهه کفر تناقض کامل با این رسالت که هدف آن آزاد کردن مردم و نجات آنان از بندگی غیر خداست، دارد. برقراری عدالت در این دنیا، اصل بزرگ و مهمی در رسالت پیامبر (ص) است که جبهه کفر با آن مبارزه می‌کند. جبهه کفر به هیچ وجه مکارم اخلاق را نمی‌پذیرد، زیرا جبهه فساد، فسادانگیزی، یاغی گری و سلطه غریزه و هوا و هوس است. جبهه کفر نمی‌تواند اصول عدالت و ارزش‌هایی را که پیامبر (ص) حامل آنهاست، تحمل کند.
بدرالدین ادامه داد: جبهه نفاق هم همسویی و همکاری کامل با جبهه کفر دارد، با اینکه منافقان مدعی اسلام هستند. قرآن کریم به طور مفصل، در این باره برای امت بصیرت افزایی کرده و ماهیت واقعی منافقان را آشکار کرده است و آنها را رسوا و از صف جامعه مسلمان، جدا می‌کند. منافقان در داخل امت، برای فتنه انگیزی و دور کردن امت اسلامی از هر نوع موضع گیری جدی در مقابله کافران، تلاش می‌کنند. کافران و منافقان، هر دو خطری برای امت اسلامی هستند و تلاش‌های آنها همواره با هماهنگی صورت می‌گیرد.
سید عبدالملک بدرالدین خاطر نشان کرد: برای بازدارندگی در برابر کافران و منافقان و ناکام گذاشتن توطئه‌های آنها، هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند جایگزین جهاد در راه خدا شود و هر شیوه دیگری، نتیجه بخش نخواهد بود. تنها راه ایجاد بازدارندگی و حمایت از امت اسلامی، جهاد در راه خداست. دستور به جهاد، بیانگر اهمیت این موضوع به عنوان بخشی از ماموریت رسالت پیامبر (ص) است. اگر شیوه‌های دیپلماتیک یا هر ابزار دیگری، رویکرد درست برای حمایت از امت اسلامی بود، پیامبر (ص) آن را در پیش می‌گرفت. جنبش جهادی پیامبر (ص)، در سطح عملکرد و اجرای ماموریت‌ها و واجبات، در اوج قرار داشت و موفقیت‌های بزرگی به همراه داشت که برای ایجاد یک امت و تقویت آن و ایجاد بازدارندگی برای آن، ضروری بود. رنج‌هایی که مسلمانان متحمل شده اند و می‌شوند، نتیجه آن است که به مسئولیت‌های مقدس خود در برپایی عدالت در جهان و جهاد در راه خدا عمل نکرده اند. اهمال کاری و کوتاهی بزرگ، پیامد‌هایی برای امت اسلامی، قدرت و بازدارندگی آن و نقش آن در بین دیگر جوامع داشته است. سقوط مسلمانان، سقوط اخلاقی و تمدنی بود و در نتیجه آن، نقش یهودیان با حمایت متحدان‌شان از مسیحیان، تقویت شد. جبهه نفاق هم به قدرت گرفتن نقش یهودیان برای ایجاد فساد در زمین و هدف قرار دادن مسلمانان و اشغالگری در قدس از جمله مقدسات، کمک می‌کند. کنار گذاشتن جهاد در راه خدا با سقوط اخلاقی، ارزشی و تمدنی و بی‌سوادی سیاسی و حماقت، همراه شده است.
دبیرکل جنبش انصارالله گفت: امت اسلامی، راه نجاتی جز با پیروی از دستورات الهی که جهاد از جمله آنهاست، ندارد. امت اسلامی باید بر اساس مفاهیم درست قرآنی عمل و از سیره جهادی پیامبر (ص) استفاده کند. مسلمانان امروز، در برابر نسل کشی که دشمن در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شود، شرایط و موضع گیری شرم آوری دارند. دشمن به هدف قرار دادن آوارگان در چادر‌های پارچه‌ای با بمب‌های مرگبار آمریکایی در مناطقی ادامه می‌دهد که آنها را امن اعلام کرده بودند. دشمن همچنین به محاصره نوار غزه و گرسنگی دادن به مردم، شکنجه اسیران و دیگر رفتار‌های وحشیانه و خصمانه ادامه می‌دهد. قبلا درباره طرح و توطئه احداث کنیسه برای یهودیان شنیده بودیم و اکنون درباره تهدید علیه مسجدالاقصی می‌شنویم که مقدمه سازی برای یک جنایت بزرگ است. یکی از اهداف علنی و قطعی یهودیان صهیونیست، هدف قرار دادن مسجدالاقصی و تلاش برای تخریب آن است. یهودیان درک می‌کنند که ویران کردن مسجدالاقصی خطرناک است و احساسات مسلمانان را بر می‌انگیزد، به همین علت، تلاش می‌کنند زمینه و مقدمه آن را فراهم کنند.
بدرالدین افزود: با گذشت حدود ۱۲ ماه از آغاز تهاجم علیه نوار غزه، شاهد هیچ اقدامی تحت عناوین قومی گرایی یا تحت عناوین سیاسی و توافقنامه‌های دفاعی نیستیم. عرب‌ها بر خلاف تعهدات اتحادیه عرب و مصوبات کنفرانس‌های رسمی آن، هیچ اقدامی انجام ندادند و هیچ چیز باعث نشد، مسلمانان اقدام دسته جمعی برای یاری رساندن به فلسطین انجام دهند. همانطور که امت اسلامی به سطح ترسناکی از بی‌توجهی در برابر جنایت‌های دشمن رسیده است، خطر برای مسجدالاقصی هم بیشتر می‌شود. در حالی که جنایت‌های دشمن در کرانه باختری و دیگر مناطق، در سایه سکوت امت اسلامی، بیشتر می‌شود، دشمن گام‌های خصمانه بیشتری به جلو بر می‌دارد.
عبدالملک بدرالدین اظهار داشت: آمریکا شریک دشمن اسرائیلی در هر اقدامی است که در فلسطین انجام می‌دهد و شراکت آمریکا و حمایت آن از این رژیم، آشکار است. آمریکا همان رویکرد خصمانه را علیه امت اسلامی دارد و حاضر است هر کار دیگری علیه هر یک از کشور‌های عربی انجام دهد. آمریکاییها، برای ادامه جنایت‌های دشمن، از هیچ حمایتی از آن دریغ نمی‌کنند و با سخن گفتن درباره تلاش برای آتش‌بس، افکار عمومی را فریب می‌دهند. آمریکایی‌ها ملت مظلوم و تحت اشغال فلسطینی را مسئول جنایت‌های دشمن اسرائیلی و شکست آتش بس، معرفی می‌کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.