ممنوع شدن استفاده از تلفن همراه در اغلب مدارس انگلیس

صدا و سیما شنبه 24 شهریور 1403 - 18:47

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن، اورمیستون یکی از بزرگترین مدرسه‌های زنجیره‌ای در انگلیس (Ormiston Academies Trust) با ۴۲ مدرسه و با حدود ۳۵ هزار دانش آموز در سراسر این کشور در دفاع از این تصمیم گفت: «تحقیقات نشان داده است استفاده دانش آموزان از تلفن همراه هوشمند در مدرسه، بر قدرت تحصیل و یادگیری، رفتار و سلامت روان دانش آموزان اثر سوء دارد».
در پی بالا گرفتن موافقان و مخالفان استفاده از تلفن همراه در مدارس انگلیس، دولت این کشور اوایل امسال توسط وزارت آموزش و پرورش به اولیای مدارس اختیار داد که خود تصمیم بگیرند که استفاده از تلفن همراه هوشمند در مدارس مجاز باشد یا ممنوع شود.
به گفته مقامات مدارس زنجیره‌ای اورمیستون، تصمیم به ممنوع شدن استفاده از تلفن همراه هوشمند با مشورت روانشناسان و والدین دانش آموزان گرفته شده و با استقبال اغلب اولیای دانش آموزان و مدارس مواجه شده است.
آنان همچنین از مدیران مدارس خواستند در این باره دانش آموزان و والدین دانش آموزانی را که موافق این طرح نیستند قانع کنند.
تام ریس، مدیر اجرایی مدارس زنجیره‌ای اورمیستون به نشریه انگلیسی گاردین گفت که گوشی‌های هوشمند، یادگیری و رفاه دانش‌آموزان را مختل کرده‌اند.
وی افزود: میان استفاده از تلفن و نگرانی درباره سلامت روان "همبستگی واضحی" وجود دارد.
پیش‌تر نیز مدارس زنجیره‌ای لیفت (Lift Schools) در انگلیس اعلام کرده بود همه ۵۷ مدرسه آن رویکردی بدون تلفن‌های هوشمند در پیش گرفته اند و استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدت حضور در مدرسه ممنوع است «تا دانش‌آموزان بتوانند بر یادگیری متمرکز شوند».
یک سخنگوی آموزش و پرورش انگلیس نیز با اشاره به آثار مثبت ممنوع شدن استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در مدارس گفت: سال گذشته مدیران و اولیای اغلب مدارس این کشور استفاده از تلفن همراه هوشمند را زمان تحصیل دانش آموزان ممنوع کردند.
تام بنت، مشاور رفتاری وزارت آموزش و پرورش انگلیس به رسانه‌های انگلیس گفت: «هوشمندانه‌ترین کاری» که یک مدرسه می‌تواند انجام دهد، ممنوع کردن استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند برای دانش آموزان است که او آن را مایه «حواس‌پرتی» دانش آموزان توصیف کرد و اجرای این طرح را در مدارس سراسر این کشور خواستارشد.
وی افزود: اگر این طرح سراسری و در همه مدارس اجرا شود ممنوع شدن کلی، فشار همسالان را از بین می‌برد و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد راحت‌تر به آن عادت کنند.
کمیته‌ای از نمایندگان مجلس اوایل امسال از دولت این کشور خواست پیشنهاد‌های ممنوع شدن استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند برای افراد کمتر از ۱۶ سال را بررسی و "خطر‌های جدی" آن را بر کودکان تشریح کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.