افشاگری‌های تازه درباره حذف یارانه سوخت مستمری بگیران در انگلیس

صدا و سیما شنبه 24 شهریور 1403 - 18:58

افشاگری‌های تازه درباره حذف یارانه سوخت مستمری بگیران در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، حزب محافظه کار انگلیس دولت این کشور را زیر فشار قرار داده تا نتایج ارزیابی تاثیر حذف یارانه سوخت بر مستمری بگیران را منتشر کند، اما دولت گفته هنوز ارزیابی در این باره انجام نشده است. 
حزب محافظه کار می‌گوید یارانه بگیران سوخت زمستانی که سالمندان و مستمری بگیرانند از حدود ۱۰ میلیون و هشتصد هزار نفر به یک و نیم میلیون نفر کاهش یافته اند.
این اقدام دولت خشم افکار عمومی به ویژه سالمندان را برانگیخته است. مستمری بگیرانی که یارانه سوختشان قطع شده است می‌گویند با توجه به قیمت بالای سوخت برغم دریافت یارانه هم نمی‌توانستند به اندازه کافی خانه‌های خود را گرم نگهدارند اکنون که یارانه سوخت آنان حذف شده مستاصل شده اند که چگونه این شرایط را در فصل سرد سال مدیریت کنند.
در پی افزایش جهشی بهای سوخت در انگلیس به ویژه پس از جنگ اوکراین و تحریم نفت و گاز روسیه از جانب دولت‌های غربی، بسیاری از خانواده‌ها در انگلیس به رسانه‌های این کشور گفته اند ناچارشدند میان گرم کردن خانه یا غذا یکی را انتخاب کنند و این شرایط باید برای مقامات ششمین اقتصاد بزرگ جهان باید شرم آور باشد.
هرسال صد‌ها نفر از افراد خانوار‌های فقیر به ویژه سالمندان در انگلیس که در تامین هزینه‌های سوخت ناتوانند از سرما و بیماری‌های ناشی از آن جان می‌بازند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.