افزایش نگرانی ها در جامعه انگلیس در پی آزادی زودهنگام مجرمان زندانی

صدا و سیما شنبه 24 شهریور 1403 - 19:07

افزایش نگرانی ها در جامعه انگلیس در پی آزادی زودهنگام مجرمان زندانی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، وزارت دادگستری انگلیس اعلام کرد شمار زندانیانی که مشمول آزادی زودهنگام شدند به نزدیک دو هزار و دویست نفر رسیده است.
بر اساس طرح دولت انگلیس برای باز کردن جا در زندان ها برای محکومان جدید، مجرمانی که 40 درصد از دوران محکومیت خود را گذراندند، به استثنای مجرمان جنسی و جرایم خشن جدی، به طور دسته جمعی آزاد شدند.
براساس آمار جدید وزارت دادگستری انگلیس تا پیش از آزادی زودهنگام زندانیان بیش از 88 هزار مجرم در زندان های این کشور بودند.
کونر برنز کارشناس مسائل اجتماعی در انگلیس می گوید: از دهه 1990 تا کنون شمار زندانیان ما دو برابر شده است. کشورما یکی از بالاترین شمار زندانیان را به نسبت جمعیت دارد و به ازای هر صد هزار نفر 238 زندانی در انگلیس داریم که دو برابر کشور ایتالیا و اسپانیا و سه برابر کشور آلمان است.
آزادی زود هنگام مجرمان به ویژه افراد و خانواده هایی را که موجب به زندان افکندن مجرمان شده اند به شدت نگران کرده است. آنان همچنین از دولت انتقاد کردند که درباره ازادی مجرمان هیچ هشداری به آنان داده نشده است که نسبت به ایمنی خود هوشیارانه عمل کنند.
شمار زیادی از مردم انگلیس نیز نگرانی افزایش جهشی جرایم با آزادی مجرمان زندانی اند.
شماری از زندانیان آزاد شده نیز در مصاحبه با برخی رسانه ها گفته اند از انجایی که جایی برای ماندن، پولی برای غذا خوردن و کاری ندارند ناچارند دوباره به سرقت و اقدامات مجرمانه دست بزنند که دوباره به زندان برخواهند گشت.
استارمر نخست ‌وزیر در واکنش به نگرانی ها در جامعه گفته نمی‌ خواست در موقعیتی قرار گیرد که افرادی را که باید در زندان باشند آزاد کند، اما وضعیت زندان ها به " نقطه بحرانی" رسیده بود و جایی برای محکومان جدید وجود نداشت.
او گفت: باید افراد را زودتر آزاد می کردیم در غیر این صورت با بحران مطلق در زندان‌هایمان مواجه می شدیم.
برخی از وکلای قربانیان نیز از طرح دولت ابراز نگرانی کرده اند.
برخی نهادهای مدنی حامی حقوق قربانیان زندانیان هم گفته اند این طرح یک بمب ساعتی است که می‌تواند امنیت عمومی را به خطر اندازد.
کمیسر آزار خانگی در انگلیس نیز خواستار لغو فوری آزادی زندانیانی شد مرتکب جرم مرتبط با آزار خانگی شوند.
فقط در اعتراض ها و آشوب های ماه گذشته در انگلیس به گفته شورای رؤسای پلیس ملی، نزدیک هزارو چهارصد نفر به دست پلیس و نیروهای امنیتی دستگیر شدند و دادستان ها 863 اتهام را در ارتباط با این افراد مطرح کردند.
پس از دستگیری گسترده افرادی که به نوعی در اعتراض ها و آشوب های اخیر در انگلیس نقش داشتند شمار زندانیان در این کشور به طور جهشی افزایش یافت تا جایی که اعلام شد فقط یکصد جا در زندان های این کشور وجود دارد و محکومان جدید در بازداشتگاه های موقت پلیس نگهداری می شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.