بشار اسد، جلالی را به تشکیل کابینه جدید سوریه مامور کرد

صدا و سیما شنبه 24 شهریور 1403 - 20:37

بشار اسد، جلالی را به تشکیل کابینه جدید سوریه مامور کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در فرمانی، محمد غازی جلالی را مامور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد. به این ترتیب، جلالی سی روز فرصت دارد، کابینه بیست و هشت پستی خود را برای تائید به رئیس جمهور سوریه ارائه کند.

غازی جلالی ۵۵ ساله که در قانون اساسی سوریه با عنوان رئیس شورای وزیران تعریف می‌شود؛ پیشتر به مدت سه سال وزیر ارتباطات و فناوری بوده و به مدت شش سال در سمت وزیر ارتباطات و فناوری فعالیت کرد. نامبرده ۲۴ سال پیش، مدرک دکترای اقتصاد مهندسی را از دانشگاه عین شمس قاهره دریافت کرد.

گفتنی است، نخست وزیر سویه طبق قانون اساسی، نامزد‌های وزارتخانه‌های حاکمیتی یعنی وزارتخانه امور خارجه، کشور، وزارت دفاع، دارایی، اقتصاد و اطلاع رسانی را پس رایزنی با رهبری مرکزی حزب بعث حاکم در سوریه به دبیرکلی بشار اسد معرفی می‌کند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.