تامین کود‌های شیمیایی در آستانه کشت پاییزه

صدا و سیما شنبه 24 شهریور 1403 - 21:42

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسینی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزان  استان تهران گفت: حدود ۵ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی  مانند اوره  فسفات و پتاس را به عنوان ذخایر راهبردی استان در این انبار داریم و همچنین به همه کارگزاری‌ها ۲ هزار و ۸۰۰ تن انواع کود را توزیع کردیم.
مصطفی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با ۱۴۰۰۰ تن  کود به استقبال کشت پاییزه می‌رود و کشاورزان محترم می‌توانند به مراکز خدمات مراجعه  و سهمیه کود کشت پاییزه را دریافت کنند.

گندمکار، مدیر عامل تعاونی روستایی قلعه نو گفت: موجودی الان ما حدود ۲۵۰ تن هست کود‌هایی که در سبد شرکت حمایتی و یارانه‌ای  هست  را اینجا به عنوان کارگزار به دست کشاورزان می‌رسانیم و برای ذخیره سازی و شروع کشت پاییزه که کشت مهم و قالب منطقه  آماده می‌شویم.
برنامه ابلاغی اختصاص کود‌های یارانه‌ای ۳ میلیون تن برای امسال است
زمانی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از این مقدار ۲ و چهاردهم میلیون تن کود اوره  هست ۴۰۰ هزار تن کود فسفات و ۲۰۰ هزار تن کود پتاس هست.
افزایش قیمت کود‌های تحویلی مشکل دیگر کشاورزان هست کشاورزان نه می‌توانند بخرند و نه می‌توانند نخرند.
قانمی، مسئول فروش  شرکت تعاونی در این باره گفت: اوره از ۱۹۵ هزار تومان به ۳۹۵ هزار تومان و کود سوپرفسفات تریپل هم از کیسه ۵۵۰ هزار تومان ۷۵۰ هزار تومان شده است.
زمانی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درباره این گرانی گفت: مصوبه هیئت دولت در
۳ مرداد امسال که بر اساس ان قیمت پرداختی شرکت‌های پتروشیمی مبلغ ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و از این سمت هم مبلغ پرداختی کشاورزان هم ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

فعالان بخش کشاورزی می‌گویند کشت پاییزی محصولات کشاورزی مهم است و تاخیر در آن و تامین نشدن نیاز کشاورزان موجب کاهش تولید وبه خطر افتادن امنیت غذایی در سال آینده می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.