سناریوپردازی متوهمانه

الف یکشنبه 25 شهریور 1403 - 00:30

رژیم صهیونیستی به تازگی مدعی شده که نیروهای ویژه این رژیم به یک پایگاه تحقیقات موشکی در مصیاف سوریه حمله کرده اند و ضمن منفجر کردن این مرکز، چند نیروی نظامی از جمله دو تا 4 مستشار ایرانی را نیز اسیر کرده اند. ادعایی که خیلی زود از سوی مقام های کشورمان رد شد و به طور خاص سفارت ایران در سوریه این قبیل سناریوپردازی های صهیونیست ها را جلوه ای از ضعف و دروغگویی های آن و رسانه های متحدشان توصیف کرده است. 

در جریان حمله رژیم اشغالگر قدس به مصیاف سوریه، منابع سوری از به شهادت رسیدن و زخمی شدن بیش از 50 تن خبر داده اند. با این همه، صهیونیست ها و جریان های رسانه ای و تبلیغاتی متحد آن ها همچنان مانور گسترده ای را با محوریت ادعاهای خود در مورد حمله به مصیاف انجام می دهند.

صهیونیست ها با این قبیل ادعاها و روایت سازی های هالیوودی خود، سعی دارند خودشان را سرپا نشان دهند و اینطور وانمود کنند که همچنان از قدرت برخوردارند. این در حالی است که تحولات ماه های اخیر در بحبوحه جنگ غزه نشان از آن دارد که رژیم اشغالگر قدس در اوج ناکارآمدی و ضعف است. 

این رژیم در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی، در بدترین وضعیت خود است و نتوانسته به هیچکدام از اهداف ادعایی خود جامه عمل بپوشاند. از این رو، چاره ای جز دروغ‌پردازی و دستاوردسازی برای خود با هدف ارائه تصویری قدرتمند ندارد. دستورکاری که نه از موضع قدرت بلکه از سرِ انفعال محض صهیونیست‌ها دنبال می‌شود. 

دیگر اینکه صهیونیست ها سعی دارند به هر طریق ممکن که شده، توجه افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی را از واقعیت های تلخ و ناامیدکننده این رژیم منحرف کنند. در مدت اخیر شاهد سیل قابل توجهی از اعتراضات و اعتصابات در فلسطین اشغالی علیه دولت نتانیاهو و رویکردهای آن با محوریت جنگ غزه بوده ایم و البته که شمار قابل ملاحظه ای از مقام های ارشد نظامی و امنیتی اسرائیلی نظیر فرمانده یگان 8200 ارتش اسرائیل و یا فرمانده نیروی زمینی ارتش این رژیم و همچنین فرمانده پلیس اسرائیل در کرانه باختری، از سِمت های خود استعفا داده‌اند.

مسائلی که همه و همه حاکی از تشدید انتقادات و اعتراضات در دستگاه های نظامی-امنیتی اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو و سیاست های آن در جنگ غزه هستند. بگذریم که اسرائیل اکنون با بحران های عدیده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیز رو به رو است و حتی برخی از تحلیلگران و تئوریسین های این رژیم نظیر ژنرال اسحاق بریک از فرماندهان ارتش اسرائیل تاکید دارند که ادامه روند کنونی می تواند در نهایت به فروپاشی قطعی رژیم اشغالگر قدس ختم شود. 

از این رو، مقام های ارشد اسرائیلی سعی دارند تا جای ممکن توجهات افکار عمومی فلسطین اشغالی را از واقعیت‌های تلخ این رژیم منحرف کنند. موضوعی که از اهمیتی راهبردی برای اسرائیل و به طور خاص نتانیاهو به عنوان نخست وزیر این رژیم برخوردار است. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.