تشکیل واحد ویژه برای ترور السنوار

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 07:02

   تشکیل واحد ویژه برای ترور السنوار

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم، کانال ۱۲ عبری رژیم اشغالگر روز شنبه اعلام کرد سازمان اطلاعات داخلی (شاباک) واحد ویژه‌ای را برای ترور یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ایجاد کرده است.

این خبر در گزارشی طولانی آمده است که کانال ۱۲ در پایگاه اینترنتی خود تحت عنوان «در انتظار یک اشتباه؛ یحیی السنوار اینگونه تعقیب می‌شود» آن را منتشر کرد.

کانال ۱۲ در گزارش خود بدون اشاره به منبع این اطلاعات اعلام کرد شاباک از ابتدای جنگ غزه که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، یک واحد اطلاعاتی را مأمور زیر نظر گرفتن تحرکات السنوار کرده است و این واحد ۲۴ ساعته کار می‌کند.

در این گزارش آمده است دستگاه امنیتی اسرائیل منابع زیادی به تعقیب السنوار اختصاص داده است. السنوار همیشه چند ساعت قبل از آن که وی را به چنگ بیاورند، نجات پیدا کرده است.

کانال ۱۲ به اظهارات دان گولدفوس ژنرال سابق و فرمانده لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل اشاره کرد که گفته است «به السنوار نزدیک شده بودیم. وارد تونل زیرزمینی شدیم و مقادیر زیادی پول و اسلحه پیدا کردیم. قهوه هنوز داغ بود.»

این کانال افزود السنوار مدتی است که دیگر از تلفن و وسایل ارتباطات الکترونیک استفاده نمی‌کند و به جای آن از شبکه خبرنگاران برای اداره عملیات نظامی حماس بهره می‌گیرد.

اسرائیل السنوار را طراح عملیات طوفان الاقصی می‌دانند به همین سبب ترور وی را یکی از مهمترین اهداف جنگ کنونی علیه نوار غزه اعلام کرد.

هر چند السنوار از ابتدای جنگ پنهان شده است، اما در سه مناسبت با صدور بیانیه‌ها و پیام‌های رسمی ظاهر شد؛ یک بار در ۲۸ اکتبر که آمادگی حماس را برای توافق مبادله اسرا با اسرائیل اعلام کرد.

یک بار در یازدهم سپتامبر ۲۰۲۴ که انتخاب مجدد عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر به ریاست جمهوری این کشور را به وی تبریک گفت.

یک بار هم زمانی که با ارسال پیام برای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، از وی به سبب مشارکت در مقابله با اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی تشکر کرد و حزب الله نیز جمعه گذشته دریافت این پیام را تایید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.