بازداشت سه آمریکایی به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت ونزوئلا

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 08:47

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزیر کشور ونزوئلا از کشف و ضبط بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح خبر داد که قرار بود توسط مخالفان برای ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در این کشور استفاده شود.

آمریکا مشارکت در توطئه برای سرنگونی مادورو را تکذیب کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ادعاها درباره مشارکت واشنگتن در توطئه برای سرنگونی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، دروغ و بی اساس است.
 
بازداشت سه آمریکایی، دو اسپانیایی و یک تبعه اهل چک در ونزوئلا
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت ونزوئلا روز شنبه از دستگیری سه آمریکایی، دو اسپانیایی و یک شهروند اهل جمهوری چک به اتهام ارتباط با توطئه برای بی‌ثبات کردن کشورش خبر داد و تأکید کرد که کاراکاس حدود ۴۰۰ قبضه سلاح را نیز که از آمریکا قاچاق شده بود و قرار بود در اختیار آشوبگران قرار گیرد، کشف و ضبط کرده است.
 
دیوسدادو کابلو وزیر کشور ونزوئلا با اعلام این خبر گفت این شش نفر به اتهام برنامه ریزی برای آشوب و بی ثبات کردن ونزوئلا و سرنگونی دولت نیکلاس مادورو دستگیر شدند.
 
وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تأیید بازداشت سه شهروند آمریکایی در ونزوئلا اعلام کرد یکی از آنها عضو ارتش این کشور بوده است. این وزارتخانه در عین حال هر گونه دخالت در تلاش برای سرنگونی دولت ونزوئلا را تکذیب کرد.

 

کشف و ضبط ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی در ونزوئلا
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزیر کشور ونزوئلا از کشف و ضبط بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح خبر داد که قرار بود توسط مخالفان برای ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در این کشور استفاده شود.

وزیر کشور ونزوئلا با اعلام این خبر افزود: سلاحی که توقیف شده از آمریکا آمده و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است. ما از واشنگتن می‌خواهیم درباره استفاده از آژانس‌های وابسته به آمریکا در ونزوئلا برای قاچاق سلاح با هدف سرنگونی دولتی که به صورت دموکراتیک در کاراکاس بر سر کار آمده است، توضیح دهد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.