اصرار عضو شورا بر طرح سوال از شهردار تهران

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 11:07

اصرار عضو شورا بر طرح سوال از شهردار تهران

­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هیئت رئیسه شورای شهر تهران در دویست و شصت و نهمین جلسه شورا، بار دیگر سوال خود را از شهردار تهران درباره سرانجام طرح‌های مسکن شهرداری تهران مطرح کرد.

­سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود گفت:در قالب ماده ۸۳ قانون انتخاب شهرداران در تاریخ ۱۱ شهریور یعنی ۱۵ روز پیش سوالی از شهردار تهران درباره سرانجام طرح‌های مسکن شهرداری تهران داشتم که تقدیم ریاست شورای اسلامی شهر تهران کردم و ایشان نیز این موضوع را تأیید و به شهردار تهران ابلاغ کردند.

این عضو شورا گفت: در ماده ۸۳ قانون انتخاب شهرداران اینگونه قید شده است که چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا رئیس‌شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد و در صورت رعایت نشدن مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سؤال را کتبی به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سوال است.

سوده نجفی افزود:سوال بنده به استناد تذکر سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود که در این خصوص پیش‌تر تذکر داده بودند، اماگویا طرح سوال ۱۱ شهریور بنده را تذکر نامیده‌اند بنابراین بنده یک بار دیگر سوال خود را مطرح می‌کنم تا ایرادی که برخی به این موضوع دارند رفع شود و به سوال اصرار دارم و خواستار حضور شهردار در صحن شورا برای پاسخ به این سوال هستم.عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به برگزاری تور بازدید خبرنگاران از طرح‌های مسکن شهرداری تهران گفت: متأسفانه شهرداری به جای پاسخگویی اقدام به برگزاری تور بازدید با حضور خبرنگاران کرده و در اقدامی عجیب بنده را هم به این تور دعوت کرده که در زمان مناسب به این موضوع خواهم پرداخت. رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و شصت و دومین جلسه شورا بر لزوم ارائه گزارشی از وضع فعالیت مراکز کارآفرینی اجتماعی به شورا تاکید کرد و افزود:شهرداری تهران ظرف یک هفته این گزارش را ارائه دهد.

زهرا شمس احسان با تأکید بر حمایت موثر از کارآفرینی اجتماعی گفت: این موضوع در افزایش کیفیت زندگی و رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران بسیار اثرگذار است. رئیس کمیته اجتماعی شورا گفت: تأسیس اداره کل بانوان و خانواده چالش‌های متعددی در اکوسیستم کارآفرینی اجتماعی ایجاد کرده و فعالیت این مراکز را تحت تأثیر قرار داده است، گفتمان کارآفرینی در تهران تضعیف شده و ادامه آن منجر به تضعیف بیشتر بنیان‌های کارآفرینی خواهد شد. زهرا شمس احسان درخواست کرد که شهرداری تهران ظرف یک هفته گزارشی از وضع فعالیت مراکز کارآفرینی اجتماعی به شورا ارائه دهد و معاونت اجتماعی و فرهنگی تمهیدات لازم را برای اداره کل اقتصاد خانواده و کارآفرینی بیاندیشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم در جلسه شورا درباره بازنگرداندن ۳۰ تابلوی موزه امام علی شهرداری تهران تذکر داد. ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود گفت: گزارشی به بنده رسیده است که از موزه امام علی تعداد ۳۰ عدد تابلوی ارزشمند هنری با صورت جلسه‌ای با عنوان برگزاری نمایشگاه به امانت به مجموعه‌ای از خارج شهرداری تهران واگذار شده است و با اینکه این نمایشگاه برگزار نشده این تابلو‌ها به موزه امام علی که وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است، برگشت داده نشده است.

این عضو شورا افزود: مرداد امسال ۱۴۰۳ درباره کم و کیف این موضوع نامه‌ای به سازمان فرهنگی و هنری نامه زدم و پیگری‌ها نشان داد که تا این لحظه نه تنها گزارشی ندادند حتی پاسخ صریح و روشنی به نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران که پیگیر این موضوع نیز بودند، داده نشده است. ناصر امانی افزود: ما نگران هستیم، زیرا فقط ارزش یکی از این تابلوها، حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده و ارزش معنوی آنها مهمتر است و به شهرداری تهران تذکر می‌دهم که این تابلو‌ها به موزه امام علی برگردد.

عضو شورای شهر تهران همچنین در ادامه درباره ساخت و ساز در بهشت زهرا کنار قطعه ۵۳ اشاره کرد و گفت: سوله‌ای در حال احداث به طول ۴۰ متر و دهانه ۱۵ متر در دو طبقه در حال ساخت است که در حال دیوار چینی است و اینجا پیشتر پارکینگ بوده و حالا جلوه بصری نامناسب ایجاد کرده و این ساخت و ساز موجب ناراحتی خانواده شهدا و شهروندان شده است. ناصر امانی افزود:براساس مصوبه هیات دولت هرگونه ساخت و ساز در قبور باید با مجوز بنیاد شهید باشد و فلسفه ساخت این سوله چه بود؟ و آیا مدیران ارشد کشور در جریان هستند؟ و درخواست توقف ساخت وساز تا بررسی‌های تخصصی را دارم و اگر ساخت این سوله بدون رعایت مفاد قانونی بوده باید برچیده شود.

 

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران هم در قالب تذکری با اشاره به اقدامات ضروری در پی انتصاب مدیرعامل سازمان فاوا گفت: تغییر در مدیریت سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران جبران عقب ماندگی آن نیست، زیرا یکی از مهمترین سازمان‌هاست و با مشکلات جدی روبه روست. احمد صادقی گفت: بنده درخواست داشتم که جلسه‌ای درباره سازمان فاوا برگزار شود؛ اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم و امیدواریم جلسات برگزار و به سوالات پاسخ داده شود. این عضو شورای شهر تهران گفت: هیئت مدیره سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران نیازمند حضور افراد با تجربه و صاحب نام است تا بتوانند باری از دوش آن بردارند جلسات آن منظم تشکیل نمی‌شود و بسیاری از موارد بلاتکلیف است.

احمد صادقی با تأکید بر اینکه باید اختیارات به مدیرعامل تفویض شود و قرارداد پیمانکاران نیز نیازمند تعیین تکلیف است، تأکید کرد: سرویس‌های درون شهرداری و شهروندی مشکلات زیادی دارد که متأسفانه همچنان باقی است و باید رفع شود. وی گفت:اهتمام بر اجرای طرح‌های امنیت اطلاعات، تقویت زیرساخت‌های سخت افزاری و توسعه خدمات جدید شهر هوشمند، اختصاص بودجه و تأمین نقدینگی و افزایش کیفیت خدمات فنی به شهروندان از دیگر مواردی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و شصت و دومین جلسه شورا با اعلام اینکه دو پل نیمه‌تمام در میدان خاوران داریم که ۱۲ سال نیمه‌کاره باقی مانده است، گفت: معاونت فنی و عمرانی در کنار کمیته عمران شورا طرح ابتکاری برای این طرح پیش برد تا بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شود. محمد آقامیری در دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود:طرح‌های آن را مشاور ارائه کرد و اسناد مناقصه نیز آماده شده و کمتر از یک سال زمان نیاز است تا طرح به نتیجه برسد. این عضو شورا گفت:با طراحی جدید این طرح بدون نیاز به تملک اجرا خواهد شد و ما مردم را در جریان قرار خواهیم داد که برای اجرای طرح جدید، بخشی نیاز به تخریب دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.