دکه‌های پایتخت کاهش می‌یابد

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 12:22

دکه‌های پایتخت کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و دومین جلسه شورا هنگام بررسی یک فوریت طرح کاهش تعداد دکه‌های تهران گفت: در یک فوریتی که دریافت شده قرار بر این است که در بودجه امسال تعداد دو درصد در سال از دکه‌ها کاسته شود. 

مهدی چمران افزود: افزایش دکه‌ها ممنوع است و باید تعداد آن کاهش یابد؛ البته بنده پدیده جدیدی دیده‌ام که به جای دکه کانتینری را مستقر می‌کنند و مغازه سیار راه می‌اندازند.رئیس شورا با بیان اینکه با خیابان‌های شلوغ و معابر تنگ، دیگر جایی برای دکه نیست، گفت: قرار بر این شد در بودجه هم دیده شود که دکه داران آسیب نبینند، اما تعداد دکه‌ها کاهش پیدا کند. مهدی چمران با اعلام اینکه تعدادی از دکه‌ها نیز در پارک‌ها مستقر هستند که مشخص نیست چه تعداد بوده و با کجا در ارتباط هستند، افزود: مطالعات آن در حال انجام است و این دکه‌ها در حال شناسایی هستند.

رئیس شورا با بیان اینکه برنامه‌ای در صدا و سیما دیدیم که گفته شد قرار است اغذیه‌فروش‌ها به خیابان سی تیر برگردند و بنده تماس گرفتم و گفتند که قرار است صنایع دستی عرضه شود، گفت: مگر صنایع دستی خیابان و راسته و دسته ندارد که خیابان سی تیر که از حضور اغذیه‌فروشان تخلیه شد، به عرضه صنایع دستی اختصاص یابد؟ مهدی چمران گفت:مگر یک خیابان تنگ و شلوغ چه میزان گنجایش دارد که یکبار اغذیه فروشی در آن انجام شود، یکبار عرضه صنایع دستی؟ شاید یک روز هم فروش فرش و گلیم و گل و گیاه انجام شود. این درست نیست که از خیابان‌های تهران استفاده نادرست صورت بگیرد.

رئیس شورا افزود: اگر قرار است خیابانی مسدود شود و کاری کنند باید در مرجع رسمی تصویب شود نه اینکه مدیری برای خود تصمیمی بگیرد و کاری انجام داد. وی گفت: زمانی شهردار منطقه ۱۲ تصمیم گرفت و وضع خیابان ۳۰ تیر خراب شد و امروز هم دوباره می‌خواهند خراب کنند، طرح جامع و تفصیلی داریم و باید مباحث کارشناسی و بررسی شود.حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه باید طرح جامعی در خصوص ساماندهی این دکه‌ها تهیه شود، گفت: باید تعداد دکه‌ها مشخص باشد که بدانیم کاهش دو درصدی معادل چه تعداد دکه است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه تا پایان مهرماه اطلاعات تمام دکه‌ها در سامانه‌ای ثبت خواهد شد، گفت: این اطلاعات در سامانه شفافیت نیز قابل رویت خواهد بود و نحوه قرارداد‌ها شفاف خواهد شد تا نظارت واحدی شکل بگیرد، این مشکل تا پایان سال با مصوبه مورد نظر برطرف خواهد شد.در نهایت یک فوریت طرح کاهش تعداد دکه‌های تهران با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

دکه‌های پایتخت کاهش می‌یابد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم با حضور در صحن شورا برنامه‌های شهرداری پایتخت برای مهر۱۴۰۳ را تشریح کرد.

 محمدامین توکلی زاده در دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره برنامه‌های شهرداری پایتخت برای مهر۱۴۰۳ گفت: برنامه ریزی‌ها برای تجهیز مدارس در مناطق انجام شده و سازمان زیباسازی نیز وارد عمل شده و کار ویژه‌ای با موضوع هویت ملی پیش برده است. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه متناظر ستاد شهرداری تهران ستادی در مناطق ۲۲گانه تشکیل شده است، افزود: ترمیم علائم راهنمایی و رانندگی، زیباسازی معابر اطراف مدارس و مواردی از این قبیل به مناطق واگذار شده است.

محمدامین توکلی زاده با اعلام اینکه جلسات فرمانداری برگزار و دستورالعمل‌ها به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده و با توجه به تأکیدات صورت گرفته، پلیس راهور همکاری خوبی با ما دارد، گفت: عروسک‌هایی برای روان سازی ترافیک درنظرگرفته شده و توزیع گل و شیرینی در چهارراه‌ها پیش بینی شده است. محمدامین توکلی زاده با اشاره به حمایت شهرداری تهران از نمایشگاه نوشت افزار در مصلی گفت: امسال کمک خواهیم کرد که دانش آموزان با نوشت افزار ایرانی در مدارس حضور داشته باشند و برنامه‌های متنوعی هم با محوریت آموزش شهروندی در مسائل مختلف در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سعی کردیم ورود دانشجویان، دانش آموزان و طلاب را در تمام بخش‌ها جشن بگیریم، گفت: زنگ مهر طبق سنوات گذشته با حضور شهردار، رئیس شورا و اعضای شورای شهر تهران نواخته خواهد شد. محمدامین توکلی زاده افزود: برنامه‌ها و جشن‌هایی در مدارس تاریخی و هویتی شهر تهران برگزار خواهد شد و ۲۴ هزار بسته نوشت افزار به عنوان نماد ۲۴ هزار شهید تهران تهیه شده تا بین دانش آموزان توزیع شود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در نشست شورا با بیان اینکه کارگروه‌های اطلاع رسانی، افزایش ایمنی و روان سازی مدیریت ترافیک از مدت‌ها قبل تشکیل شده است، گفت: در تمام این بخش‌ها همکاران وزارت کشور، فرمانداری و پلیس حضور داشتند و با کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز هماهنگی‌های لازم را داشتیم.

محسن هرمزی افزود: در روان سازی ترافیک، برگزار نشدن نمایشگاه‌ها را پیگیری کردیم و البته سال قبل با وجود پیگیری‌ها، اما نمایشگاه فرش برگزار و عارضه‌ای به شهر تحمیل شد و امسال هماهنگی‌ها صورت گرفت که در مهرماه نمایشگاهی برگزار نشود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال شناورسازی ساعت کاری ادارات بودیم که در همین راستا شهردار تهران جلساتی با معاون اول رئیس جمهور داشت، گفت: تغییرات ساعت جابجایی بار و کالا و صادر نشدن مجوز حفاری از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر نیز ابلاغ شده است. محسن هرمزی با بیان اینکه ۳۱۲ مدرسه ایمن‌سازی شده‌اند، گفت: چراغ‌های راهنمایی مقابل مدارس نیز ترمیم شده و برای استقرار آمبولانس نیز هماهنگی صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران گفت: برخورد با موتورسیکلت‌ها نیز با طرح پلیس راهور اجرا خواهد شد و درخصوص افزایش کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی نیز مطابق سال گذشته شورا به ما مجوز رایگان کردن حمل و نقل عمومی را داده و درخواست داریم برای ۱۵ روز کاری به ما مجوز رایگان بودن را بدهند. وی افزود: تمام پله‌های برقی مترو به صورت کامل فعال هستند و سرویس دوره‌ای پله‌ها نیز در حال انجام است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.