بیوگرافی استیون انزونزی فوتبالیست فرانسوی

بیتوته یکشنبه 25 شهریور 1403 - 13:25

بیوگرافی استیون انزونزی فوتبالیست فرانسوی



بیوگرافی استیون انزونزی

بیوگرافی استیون انزونزی فوتبالیست فرانسوی

 

چکیده ای از بیوگرافی استیون انزونزی :

نام کامل : استیون ان کمبوآنزا مایک انزونزی

تاریخ تولد : 15 دسامبر 1988

محل تولد : لگرن، کولمب، فرانسه

قد : 1.96 متر

موقعیت(ها) : هافبک دفاعی

همسرها : لیندا انزونزی (2013-2016)، سدا پارسکر (اردواج 2021)

 

بیوگرافی استیون انزونزی :

استیون ان کمبوانزا مایک کریستوفر انزونزی (زاده 15 دسامبر 1988) یک فوتبالیست حرفه‌ای فرانسوی است که آخرین بار به عنوان هافبک دفاعی برای باشگاه سپاهان لیگ برتر خلیج فارس بازی کرد.

 

انزونزی کار خود را با تیم آمیان در لیگ 2 آغاز کرد و به اندازه کافی تحت تاثیر قرار گرفت تا در سال 2009 با مبلغ 650000 پوند به تیم لیگ برتری بلکبرن روورز منتقل شود. او سه سال را در ایوود پارک گذراند که با سقوط روورز در پایان فصل 12-2011 به پایان رسید. او با این حال در لیگ برتر ماند و با 3 میلیون پوند به استوک سیتی پیوست.

 

در استوک، انزونزی خود را به عنوان یکی از اعضای کلیدی تیم زیر نظر تونی پولیس و سپس تحت رهبری مارک هیوز معرفی کرد، جایی که عملکرد او در فصل 15–2014 جایزه بهترین بازیکن سال را برای او به ارمغان آورد. او در جولای 2015 با مبلغ 7 میلیون پوند به سویا اسپانیا پیوست و در اولین فصل خود قهرمان لیگ اروپا شد. انزونزی در سال 2018 به باشگاه ایتالیایی رم پیوست، جایی که یک فصل در آن بازی کرد تا اینکه دو فصل بعد به گالاتاسرای ترکیه و رن فرانسه قرض داده شد. او در سال 2021 با تیم الریان قطر قرارداد امضا کرد.

 

انزونزی نماینده فرانسه در سطح زیر 21 سال بود. او این شانس را رد کرد که نماینده اجدادش DR کنگو در سطح بین المللی ارشد باشد و در تلاش خود برای واجد شرایط شدن برای بازی در انگلیس ناموفق بود. در نوامبر 2017، او اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان فرانسه انجام داد و او بخشی از تیم آنها بود که قهرمان جام جهانی فوتبال 2018 شد.

 

آشنایی با بیوگرافی استیون انزونزی

تصاویر استیون انزونزی

 

حرفه باشگاهی استیون انزونزی :

اوایل حرفه :

او که در لگرن-کولمب فرانسه از پدری کنگویی و مادری فرانسوی به دنیا آمد، کار خود را با بازی در باشگاه شهر خود راسینگ پاریس آغاز کرد. در سال 1999، او با بازی در کمپ دز لوژ، آکادمی جوانان باشگاه، به سیستم جوانان پاری سن ژرمن پیوست. انزونزی در زمان حضور در پاری سن ژرمن، به دلیل قد بلندش، ابتدا به عنوان مهاجم و سپس هافبک تهاجمی در آکادمی باشگاه قرار گرفت. پس از سه سال حضور در باشگاه لیگ 1، او به منطقه باس-نرمندی نقل مکان کرد و به لیزیو پیوست. او بعداً یک سال در کان و بووا اویز حضور داشت و سرانجام در سال 2005 به آمیان منتقل شد.

 

آمیان :

انزونزی پس از حضور در لیگ ملی 3 برای دو سال اول حضورش در این باشگاه، اولین بازی حرفه ای خود را در 24 نوامبر 2007 در یک مسابقه کوپه دو فرانسه در برابر باشگاه آماتور رایزمز انجام داد که در دقیقه 74 به عنوان یار تعویضی ظاهر شد، آمیان با نتیجه 0-7 پیروز شد. او اولین بازی خود را در 15 آوریل 2008 در 90 دقیقه بازی انجام داد و با نتیجه 1–0 مقابل باستیا باخت. پس از این فصل، او اولین قرارداد حرفه ای خود را امضا کرد و به طور رسمی به تیم بزرگسالان صعود کرد.

 

انزونزی در فصل 09–2008 نقش هافبک دفاعی ابتدایی را به عهده گرفت و در مجموع در 36 بازی حضور داشت. او همچنین اولین گل حرفه ای خود را در شکست 2-1 مقابل استراسبورگ در 8 مه 2009 به ثمر رساند. شکست برابر استراسبورگ منجر به شکست آمیان در چهار بازی پایانی خود شد که منجر به سقوط این باشگاه به چمپیونات نشنال ، دسته سوم فرانسه شد. از فوتبال علیرغم سقوط، انزونزی به خاطر بازی خود مورد تشویق قرار گرفت و او با انتقال به لیگ برتر انگلیس مرتبط شد ، بلکبرن روورز و پورتسموث علاقه جدی به این جوان فرانسوی نشان دادند که بسیاری از او به عنوان پاتریک ویرا بعدی یاد می کردند.

 

بلکبرن روورز :

در 28 ژوئن 2009، گزارش شد که بلکبرن روورز با آمیان برای جذب انزونزی به توافق رسیده است. این انتقال در 30 ژوئن تکمیل شد و با مبلغ 650,000 پوند قراردادی چهار ساله امضا شد.

 

در 15 آگوست 2009، انزونزی اولین بازی خود را برای بلکبرن انجام داد، جایی که اولین بازی خود را در باخت 2–0 مقابل منچسترسیتی انجام داد و از زمانی که اولین بازی خود را انجام داد، خود را تا حد زیادی بخشی از برنامه های سم آلاردایس یافت. او اولین گل خود را برای روورز در 4 اکتبر 2009 مقابل آرسنال در شکست 6–2 به ثمر رساند. پس از به ثمر رساندن اولین گل خود، انزونزی اعتراف کرد که از سرعت تثبیت خود در تیم شگفت زده شده بود، اما مصمم بود تا جایگاه خود را در ترکیب اصلی حفظ کند. دومین گل او برای باشگاه، ضربه 30 یاردی مقابل اورتون در 17 آوریل 2010 در شکست 3-2 در ایوود پارک بود. در 3 می 2010، در طول بازی قبل از بازی آرسنال، او به عنوان بهترین بازیکن سال بلکبرن روورز برای فصل 2009–2010 معرفی شد که توسط هواداران انتخاب شد.

 

در آگوست 2010، انزونزی قرارداد 5 ساله جدیدی با بلکبرن امضا کرد که تا تابستان 2015 ادامه داشت. رئیس روورز، جان ویلیامز گفت: "ما خوشحالیم که استیون را برای درازمدت تضمین می کنیم. او سال گذشته فوق العاده بود و قرارداد جدید بسیار شایسته است." در 21 آگوست 2011، انزونزی سومین گل خود را برای بلکبرن با ضربه سر مقابل بیرمنگام سیتی در شکست 2-1 در سنت اندرو به ثمر رساند. بلافاصله پس از آن که انزونزی متوجه شد که به دلیل فرم فیل جونز و وینس گرلا در خط میانی، دستور نوک زدن را کنار گذاشته است.

 

این امر باعث شد آلاردایس از او بخواهد بازی خود را بالا ببرد و فرم فصل گذشته خود را دوباره به دست آورد. بعداً در فصل دوم خود، آلاردایس اخراج شد و استیو کین جایگزین او شد. در 2 آوریل 2011، انزونزی اولین کارت قرمز خود را در تساوی 0-0 مقابل آرسنال با دو پا روی لورن کوشیلنی دریافت کرد. انزونزی برای 4 مسابقه محروم شد و در 30 آوریل 2011، انزونزی در پیروزی 1-0 مقابل بولتون واندررز بازگشت خود را انجام داد.

 

در 26 نوامبر 2011 در مقابل استوک سیتی، انزونزی به دلیل ضربه زدن عمدی با آرنج به صورت رایان شاوکراس مورد حمله خشونت آمیز قرار گرفت. انزونزی پس از اعتراف به اتهام رفتار خشونت آمیز فدراسیون فوتبال، سه جلسه محرومیت را پشت سر گذاشت. در 11 فوریه 2012، انزونزی اولین گل فصل خود را به ثمر رساند و در پیروزی 3-2 مقابل کوئینز پارک رنجرز، گلی را برای یاکوبو گلزن برتر باشگاه به ثمر رساند. در 24 مارس 2012، انزونزی دومین گل فصل خود را مقابل بولتون واندررز به ثمر رساند و بازی را با نتیجه 2-1 باخت. در پایان فصل، بلکبرن برای اولین بار در 11 فصل سقوط کرد و انزونزی به سرمربی استیو کین گفت که می‌خواهد آن را ترک کند.

 

زندگی استیون انزونزی

جدیدترین عکس های استیون انزونزی

 

استوک سیتی :

در 31 اوت 2012، انزونزی با مبلغ 3 میلیون پوند به استوک سیتی پیوست. او اولین بازی خود را برای استوک در تساوی 1-1 در خانه منچسترسیتی در 15 سپتامبر 2012 انجام داد و عملکرد او باعث شد تا او بهترین بازیکن مسابقه شود. تحت تاثیر شروع انزونزی به استوک مدیر حرفه ای خود تونی پولیس معتقد است که او یک روز در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد کرد. انزونزی برای یک چالش " studs -up " در مورد جک کورک در تساوی 3-3 با ساوتهمپتون در 29 دسامبر 2012 اخراج شد.

 

تصمیم گیری کارت قرمز او بعداً توسط اتحادیه فوتبال انگلیس لغو شد. پس از واکنش خشمگینانه به شکستگی بینی در برابر فولام , انزونزی توسط دستیار مدیر دیوید کمپ گفته شد که خلق و خوی خود را کنترل کند. او اولین گل خود را برای استوک در شکست 2-1 مقابل تاتنهام هاتسپر در 12 می 2013 به ثمر رساند. او فاش کرد که از باشگاه ناراضی است و درخواست انتقال داد. درخواست او توسط باشگاه رد شد.

 

زیر نظر سرمربی جدید مارک هیوز، انزونزی در بازی‌های 2013–2014 در استوک ماند و در 31 اوت 2013 در برابر وستهام یونایتد بهترین بازیکن مسابقه را ارائه داد. به انزونزی توصیه کرد که دست از "تقس بودن" خود بردارد. در 23 نوامبر 2013 او در پیروزی 2-0 مقابل ساندرلند گلزنی کرد و یک پاس گل داد. او در بازی برگشت مقابل ساندرلند در 29 ژانویه 2014 از زمین اخراج شد. او در 23 مارس 2014 به ترکیب اصلی بازگشت و در پیروزی 4-1 مقابل استون ویلا گلزنی کرد. او از بازی برای استوک تحت نظر مارک هیوز خوشحال است. با این حال او درخواست انتقال برای فصل دوم را ارائه کرد. جدایی از استوک در پنجره نقل و انتقالات تابستانی محقق نشد، علیرغم این که انزونزی اصرار داشت که از ادامه بازی برای استوک خوشحال است.

 

انزونزی در فصل 2014–2015 همیشه حاضر بود و 42 بار بازی کرد که استوک برای دومین دوره متوالی در رده نهم قرار گرفت. او همچنین بهترین چهار گل دوران حرفه ای خود را به ثمر رساند که 3 گل در مقابل ساوت همپتون، منچستریونایتد، تاتنهام هاتسپر زد و در آخرین روز فصل در پیروزی 6-1 مقابل لیورپول چهارمین گل خود را زد. بازی های Nzonzi در طول مبارزات انتخاباتی جایزه بهترین بازیکن سال را برای او به ارمغان آورد.

 

در ژوئن 2015، با ورود انزونزی به آخرین سال قراردادش، مدیر مارک هیوز سعی کرد او را متقاعد کند که با امضای قرارداد جدید موافقت کند. با این حال تلاش های او ناموفق بود و باشگاه "با اکراه" پیشنهاد 7 میلیون پوندی سویا را پذیرفت. در مجموع انزونزی سه فصل را در استوک گذراند و 120 بازی به ثمر رساند و هفت گل به ثمر رساند.

 

آشنایی با زندگی استیون انزونزی

آشنایی با زندگی استیون انزونزی

 

سویا :

در 9 ژوئیه 2015، انزونزی با مبلغی در حدود 7 میلیون پوند، با قراردادی چهار ساله که شامل بند خرید 30 میلیون یورویی (21.5 میلیون پوندی) می‌شود، برای سویا قرارداد امضا کرد. در 22 اوت، او در اولین بازی خود در تساوی بدون گل در مالاگا سی اف اخراج شد.

 

انزونزی در ابتدا با گرمای شدید در اندلس و سبک بازی مبتنی بر حفظ توپ و توانایی فنی دست و پنجه نرم کرد، اما در نیم فصل دوم وارد دوره ای از فرم خوب شد که با پیروزی سویا در فینال لیگ اروپا در مقابل لیورپول در بازل به اوج رسید.

 

در 23 اکتبر 2016، گل پیروزی او در پیروزی خانگی مقابل اتلتیکو مادرید، تیمش را برای مدت کوتاهی در صدر لیگ قرار داد. او به عنوان بهترین بازیکن ماه لالیگا برای ژانویه 2017 انتخاب شد، و وب سایت لیگ نوشت: "اغلب در انبوه بازی ها، انزونزی استعداد خود را برای بازپس گیری مالکیت و توزیع بازی به نمایش گذاشت، ویژگی هایی که او را دیده اند. خود را به عنوان یکی از اولین نام‌ها در برگه تیم سامپائولی معرفی کند. در 14 مارس در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، او یک پنالتی توسط کسپر اشمایکل از لسترسیتی مهار کرد - همانطور که هم تیمی خود خواکین کورئا در بازی اول انجام داد - در حالی که سویا با نتیجه 3–2 حذف شد.

 

رم :

در 14 آگوست 2018، انزونزی با مبلغ اولیه 26.65 میلیون یورو، به اضافه بندهای مربوط به عملکرد که می تواند 4 میلیون یورو اضافی ارزش داشته باشد، برای باشگاه سری آ رم قرارداد امضا کرد. او قراردادی چهار ساله امضا کرد. او اولین بازی خود را 13 روز بعد در تساوی 3-3 خانگی با آتالانتا به عنوان یک تعویض نیمه وقت به جای برایان کریستانته انجام داد. تجزیه و تحلیل ESPN FC او را به دلیل "افزایش وزن و عضله" به خط هافبک رم به عنوان بهترین بازیکن مسابقه معرفی کرد. در 6 اکتبر، او اولین گل خود را با ضربه سر در پیروزی 0-2 در برابر امپولی به ثمر رساند.

 

گالاتاسارای (قرضی) :

در 16 اوت 2019، انزونزی برای فصل 2020–2019 به تیم ترکیه‌ای گالاتاسارای قرض داده شد.

 

رن (قرضی) :

در 31 ژانویهٔ 2020، انزونزی به رن قرض داده شد.

 

الریان :

در 29 سپتامبر 2021، باشگاه الریان قطر امضای قراردادی  2 ساله با انزونزی را تایید کرد.

 

قونیه اسپور :

انزونزی در 25 اوت 2023 با باشگاه سوپر لیگ قونیه اسپور قراردادی 1 ساله امضا کرد.

 

سپاهان :

در 29 مرداد 1403؛ با اعلام رسمی باشگاه سپاهان، انزونزی با عقد قراردادی 1 ساله به این باشگاه پیوست. او به اتفاق خانواده اش به ایران آمده است.

 

افتخارات استیون انزونزی

استیون انزونزی به تیم سپاهان پیوست

 

حرفه بین المللی :

انزونزی اولین دعوت خود را به تیم زیر 21 سال فرانسه توسط مربی اریک مومبرتس در 1 اکتبر 2009 برای مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 21 سال اروپا مقابل مالت و بلژیک به دست آورد. او هشت روز بعد اولین بازی خود را انجام داد و در دقیقه 58 به عنوان تعویضی برای یونس سنخاره در پیروزی 2-0 ظاهر شد. او اولین بازی ملی زیر 21 سال خود را در بازی مقابل بلژیک به دست آورد که 0–0 به پایان رسید.

 

در ژانویه 2011، او به دلیل ملیتش به تیم ملی جمهوری دموکراتیک کنگو دعوت شد، اما به دلیل مشکلات ساختاری در سطح اداری، تمایلی به حضور در تیم بین المللی نداشت. او بازی در تیم ملی کنگو را در آینده رد نکرد. او دوباره در نوامبر 2012 DR کنگو را رد کرد.

 

در آگوست 2016، پدر انزونزی با سم الردایس سرمربی جدید انگلیس - که با او در سال 2009 در بلکبرن قرارداد بسته بود - تماس گرفت تا از او بپرسد که آیا او واجد شرایط نمایندگی انگلیس است یا خیر. اگرچه او بیش از پنج سال اقامت لازم را در بریتانیا به پایان رسانده بود، اما انزونزی واجد شرایط تغییر وفاداری نبود زیرا در اولین بازی خود برای فرانسه زیر 21 سال، واجد شرایط انگلستان نبود.

 

در 2 نوامبر 2017، انزونزی برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان فرانسه دعوت شد، برای بازی های دوستانه مقابل آلمان و ولز. او اولین بازی خود را در برابر ولزی ها در پیروزی 2–0 در ورزشگاه دو فرانس در 10 نوامبر انجام داد، به عنوان یک تعویض نیمه وقت برای کورنتین تولیسو.

 

انزونزی بخشی از تیم فرانسه بود که قهرمان جام جهانی فوتبال 2018 روسیه شد. در فینال، او پس از 55 دقیقه پیروزی 4-2 مقابل کرواسی در ورزشگاه لوژنیکی، به عنوان جانشین برای انگولو کانته با کارت زرد به میدان رفت.

 

سبک بازی استیون انزونزی :

انزونزی در نقش دفاعی در هافبک میانی بازی می کند و به خاطر خونسردی در هنگام مالکیت توپ و داشتن توانایی پاس خوب مشهور است. او از نظر سبک و توانایی بدنی با هموطن خود پاتریک ویرا مقایسه شده است. او همچنین می تواند مسافت زیادی را در طول مسابقه طی کند. او توانایی قطع توپ و حفظ توازن تیم را دارد. بازی هوایی قوی، پاس‌کاری دقیق و توانایی در جلوگیری از حملات حریفان از جمله ویژگی‌های برجسته اوست. او به عنوان یک بازیکن با تجربه، توانسته است در لیگ‌های معتبر اروپا به خوبی بدرخشد و اکنون به دنبال تکرار این موفقیت‌ها در لیگ ایران است.

 

زندگی شخصی استیون انزونزی :

در سپتامبر 2013، انزونزی پس از برخورد با یک دوچرخه سوار در شهر هیل، منچستر بزرگ، توسط پلیس مصاحبه شد. در اکتبر 2015، انزونزی پس از ادعای تعرض به همسرش دستور محاکمه صادر شد. او از اتهامات در دسامبر 2015 تبرئه شد.

 

انزونزی قبلاً در مورد اشتباه رایج نام خود به عنوان استیون انزونزی اظهار نظر کرده بود.

 

تصاویر استیون انزونزی

تصاویر استیون انزونزی به همراه همسر و فرزندش

 

اطلاعات باشگاهی استیون انزونزی :

باشگاه های جوانان :

 سالها  تیم
1998-1999  مسابقه پاریس
 1999-2002 پاری سن ژرمن
 2002–2003 کالیفرنیا لیزیو
 2003–2004 کان 
 2004–2005  بووه
2005–2007 آمیان

 

باشگاه های حرفه ای :

 سالها  تیم برنامه ها (Gls)
 2007–2009 آمیان   37 (1)
2009–2012 بلکبرن روورز 86 (5)
2012–2015 استوک سیتی  109 (6)
2015–2018 سویا 90 (6)
2018–2021 رم 30 (1)
2019–2020 → گالاتاسرای (قرضی) 10 (0)
2020–2021 ← رن (قرض) 39 (1)
2021–2023 الریان 39 (2)
2023–2024 کونیاسپور 33 (11)
2024– سپاهان 0  (0)

 

حرفه بین المللی :

 سالها  تیم برنامه ها (Gls)
2009–2010 زیر 21 سال فرانسه 6 (0) 
2017–2020 فرانسه 20 (0) 

 

افتخارات استیون انزونزی :

سویا :

• لیگ اروپا : 2015–2016

 

فرانسه :

• جام جهانی فوتبال : 2018

 

فردی :

• بهترین بازیکن سال بلکبرن روورز: 10–2009

• بهترین بازیکن سال استوک سیتی : 2014–15

• تیم منتخب فصل لیگ اروپا: 16–2015

• بهترین بازیکن ماه لالیگا : ژانویه 2017

 

نشان ها :

• لژیون دونور: 2018

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

منبع خبر "بیتوته" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.