حضور همه جانبه ایران در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 14:37

معاون رییس‌جمهور:کنفرانس عمومی آژانس فرصتی مغتنم برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع کشورهاست/ قابلیت‌های واقعی فناوری هسته‌ای ایران را به جهانیان معرفی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فرصتی مغتنم و مناسب برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع کشور‌های گوناگون در مورد موضوعات هسته‌ای است.

محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به وین به‌منظور حضور در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: در این کنفرانس فرصتی برای ارایه دستاورد‌های فناورانه در قالب نمایشگاه و نیز رویداد‌های جانبی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد:‌ کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فرصتی مغتنم و مناسب برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع کشور‌های گوناگون در مورد موضوعات هسته‌ای است. 

اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اهتمام کاملی وجود نداشت که ما از رویداد‌های جانبی و نمایشگاه‌های برگزار شده در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده کنیم، اما این تجربه را از سال گذشته آغاز کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: سال گذشته در آن رویداد به لطف پروردگار با بازتاب خوبی مواجه شدیم و به ارایه مقالات و معرفی دستاورد‌های پرداختیم.

همچنین در نمایشگاهی که برپا شد، دستاورد‌های فناورانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه هسته‌ای را به بازدیدکنندگان معرفی کردیم.

اسلامی عنوان کرد: امسال که مصادف با پنجاهمین سال تاسیس سازمان انرژی اتمی در ایران است، فرصت بسیار مغتنمی را در اختیار داریم، زیرا در این سال‌ها همواره با روایتگری‌های ظالمانه و اراده مصصم چند کشور غربی و آمریکا مواجه بوده و نیز در این مسیر شاهد تحرک‌آفرینی‌های رژیم صهیونیستی با هدف سیاه‌نمایی و جوسازی علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران بوده‌ایم.

وی افزود: بنابراین حضور فعال و همه جانبه ما در این رویداد و نیز استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به کشورمان کمک می‌کند تا در این شرایط تهاجمی علیه ایران بتوانیم روایت‌های حقیقی برنامه هسته‌ای را با بیان مصادیق صحیح و قابلیت‌های واقعی فناوری هسته‌ای به جهانیان معرفی کنیم.

معاون رییس‌جمهور گفت: این موارد جزو محور‌های اصلی حضور در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محسوب می‌شود و امیدواریم به یاری خداوند متعال امسال هم بتوانیم این رویداد را با موفقیت برگزار کنیم.

وی با اشاره به سخنرانی خود در نخستین روز این رویداد مهم گفت: همیشه اراده بر این بوده که در قالب بیانیه، اولا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در زمینه بیان قابلیت‌ها و واقعیت‌های صنعت هسته‌ای عنوان کنیم و ثانیا به اتهام‌پراکنی و روایت‌های ظالمانه از فناوری هسته‌ای در ایران پاسخ دهیم و در این فرصت مغتنم صدای مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

وی در پایان با قدردانی از میزبانی سفرای ایران در اتریش گفت: قدردان زحمات سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی در وین و نیز سفیر کشورمان در اتریش هستیم و امیدواریم موفقیت‌های این عزیزان روزافزون باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.