انگلیس :تحریم‌ها علیه ایران ایر یک سال دیگر عملیاتی می‌شود

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 15:57

دولت انگلیس گفته تحریم‌ها علیه ایران ایر یک سال دیگر عملیاتی می‌شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  وزارت خارجه انگلیس به رسانه وابسته به دولت این کشور بی بی سی گفته توقف پرواز‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) از ۱۲ ماه دیگر عملیاتی و اجرا خواهد شد.
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده به طور رسمی به ایران ایر اعلام شده است که تا ۱۲ ماه دیگر همه توافق‌های هوایی میان دو کشور لغو خواهد شد.
پس از حضور انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در لندن و اعلام تحریم‌های تازه علیه ایران و روسیه در نشست مشترک با دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس، دولت انگلیس نیز اعلام کرد به همراه دو کشور آلمان و فرانسه تحریم‌های تازه علیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله شرکت هواپیمایی ایران (ایران ایر) وضع کرده است.
پس از اعلام این تحریم کارشناسان غربی حامی اقدامات ضد ایرانی در پاسخ به این پرسش که چرا یک شرکت هواپیمایی که به شهروندان عادی از جمله ایرانیان مقیم اروپا که برخی شهروند این کشور‌ها نیز محسوب می‌شوند و این دولت‌ها مسئول سهولت خدمات رسانی به آنانند و بار‌ها تلاش کردند در وقایع مختلف خود را حامی‌تر از ایران نسبت به آنان نشان دهند مبادرت به تحریم کرده است گفتند: سال هاست که اشخاص حقیقی و حقوقی هدف تحریم‌های غربند و دیگر گزینه‌هایی جز اینگونه تحریم‌ها برایشان باقی نمانده است.
مقامات انگلیس بار‌ها در مجلس و در محافل سیاسی و رسانه‌ای با افتخار اعلام کردند بیش از چهارصد تحریم علیه ایران وضع کرده اند.
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان درگفتگو با خبرگزاری صداوسیما در واکنش به تحریم‌های تازه آمریکا و سه کشور اروپایی با ادعای ارسال سلاح به روسیه تصریح کرد: کشور‌های غربی باید بدانند وجای تعجب است که هنوز نمی‌دانند تحریم، ابزاری شکست خورده است و با تحریم‌ها نخواهند توانست منویات خود را به ایران تحمیل کنند.
سفارت جمهوری اسلامی در لندن نیز در واکنش به تحریم‌های تازه امریکا و سه کشور اروپایی علیه ایران با اشاربه به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره تحقیقاتی اش به فضا، در حساب کاربری اش نوشت: آن زمان که ایران برای دفاع از خودش کشور به کشور به دنبال حتی یک موشک بود سپری شده است؛ ایران امروز با وجود تحریم ها، ماهواره پیشرفته ساخت خودش را به فضا می‌فرستد؛ پس با ایران با زبان احترام صحبت کنید نه زبان تحریم.
دولت انگلیس در حالی به بهانه ارسال موشک‌های ایران به روسیه تحریم‌های تازه علیه کشورمان وضع کرده که مقامات این کشور بار‌ها از اینکه پس از آمریکا بیشترین حمایت‌ها و جنگ افزار‌ها از جمله جنگ افزار‌های تهاجمی و موشک‌های میان برد به اوکراین برای جنگ با روسیه اهدا کردند با افتخار یاد کردند و اکنون در صددند منع استفاده اوکراین از این موشک‌ها درعمق خاک روسیه را نیز بردارند.
دولت انگلیس می‌گویند ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه به طور چشمیگری به برتری روسیه در جنگ منجر خواهد شد، اما هنگامیکه درباره موشک‌ها و انواع جنگ افزار‌های دیگر اهدایی انگلیس و دیگر کشور‌های غربی سوال می‌شود که ایا ارسال بی سابقه انواع جنگ افزار به اوکراین موجب گسترش جنگ نمی‌شود؟ از پاسخ دادن به این پرسش طفره می‌روند.
این در حالی است که ماه هاست صلح طلبان و مخالفان جنگ با برپایی تظاهرات گسترده در شهر‌های انگلیس به ویژه لندن، ضمن انتقاد شدید از رویکرد دولت در قبال جنگ اوکراین، از دولت انگلیس می‌خواهند به جای برافروختن هرچه بیشتر آتش جنگ در اوکراین، تلاش کنند صلح در این منطقه برقرارشود، اما دولت انگلیس تاکنون این خواست عمومی را نادیده گرفته است.
درباره جنگ اوکراین دولت جدید انگلیس از حزب کارگر که حزب مخالف دولت قبل (حزب محافظه کار) محسوب می‌شود بر پیمون همان راهی پافشاری می‌کند که دولت قبل رفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.