خشم جمهوری‌خواهان از شبکه ای‌بی‌سی

نامه نیوز یکشنبه 25 شهریور 1403 - 16:44
هریس و دموکراتها به هدف خود در مناظره انتخاباتی اخیر رسیده اند. به عبارتی گویاتر، هریس نیز از عدم برگزاری مناظره ای دیگر با ترامپ استقبال می کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، محافل نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، از عملکرد مجریان شبکه ای‌بی‌سی در مناظره سه‌شنبه شب میان رئیس‌جمهوری سابق و کامالا هریس به‌شدت خشمگین‌ شده اند. مجریان مناظره هریس و ترامپ روزنامه‌نگاران ای‌بی‌سی، دیوید مویر و لینزی دیویس، بودند.به نظر می رسد جمهوریخواهان قصد دارند بخشی از شکست رئیس جمهور سابق این کشور در مناظره با هریس را به فرامتن مناظره، یعنی رسانه برگزار کننده و مجریان آن معطوف نمایند. نظرسنجی های صورت گرفته پس از مناظره اخیر نشان می دهد که اکثر رای دهندگان آمریکایی ، عملکرد هریس را بهتر از ترامپ ارزیابی کرده و محبوبیت وی در نزد رای دهندگان مستقل (که نقش مهمی در تعیین برنده نهایی انتخابات در ایالات حساس و سرنوشت ساز دارند) افزایش داده است. 

به نوشته نشریه هیل، دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهوری سابق، گفت: «عجیب است که مجریان مغرض فقط صحت و سقم حرف‌های ترامپ را بررسی می‌کنند و به کامالا اجازه می‌دهند یکریز دروغ بگوید. این خبرگزاری دروغ‌پرداز دشمن مردم است».

تولسی گبارد، نماینده سابق کنگره آمریکا نیز در ایکس (توییتر سابق)، نوشت: «این مناظره سه نفر مقابل یک نفر بود‌ــ مجریان ای‌‌بی‌سی آشکارا طرفدار کامالا هریس‌ بودند.»

ترامپ نیز یک ساعت پس از مناظره، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، از عبارت «سه به یک» استفاده کرد. او که در هفته‌های اخیر از نحوه پوشش خبرهایش در شبکه ای‌بی‌سی و همین‌طور قوانین مناظره انتقاد کرده بود، دقایقی پس از ترک صحنه مناظره، نارضایتی‌اش از مجریان این شبکه را در رسانه‌های اجتماعی ابراز کرد.او در رسانه اجتماعی تروث سوشال نوشت: «فکر می‌کنم بهترین مناظره‌‌ای بود که تابه‌حال داشته‌ام، به‌خصوص که سه نفر به یک نفر بود.»

در این میان، مویر و دیویس به سیبل رسانه ها و شخصیتهای جمهوریخواه تبدیل شده اند! پس از مناظره، سناتور مارکو روبیو عملکرد مویر و دیویس را «مایه شرمساری روزنامه‌نگاری» خوانده است. برخی نزدیکان رئیس جمهور سابق آمریکا می گویند او باید با برگزاری مناظره ای دیگر( در رسانه ای که آنها بی طرف می خوانند) موافقت کند تا بتواند آثار و تبعات شکست نسبی در برابر هریس در مناظره نخست را از بین ببرد. با این حال رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است که قصد شرکت در مناظره ای دیگر با هریس را ندارد. در مقابل، برخی جمهوریخواهان سنتی معتقدند ترامپ حتی در صورت برگزاری مناظره در رسانه ای مانند فاکس نیوز نیز قدرت غلبه بر هریس را نداشته است. در مدت مناظره، مویر و دیویس صحت و سقم سخنان ترامپ در مورد تئوری‌های اینترنتی درباره مهاجران، موضع‌گیری دموکرات‌‌‌ها درباره سقط جنین، و سایر موارد را بررسی و اصلاح می‌کردند.شبکه ای‌بی‌سی به درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد انتقادها از عملکرد مجریانش پاسخی نداده است.با این حال به نظر می رسد هریس و دموکراتها به هدف خود در مناظره انتخاباتی اخیر رسیده اند. به عبارتی گویاتر، هریس نیز از عدم برگزاری مناظره ای دیگر با ترامپ استقبال می کند زیرا ممکن است این بار ترامپ معادله را به سود خود و حزب جمهوریخواه بازگرداند. 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.