اوج گیری خشم عمومی از رژیم صهیونیستی در انگلیس

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 18:02

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  فقط در کمتر از یک هفته، لندن پایتخت حمایت تاریخی حکومت انگلیس از رژیم اسرائیل، صحنه دو تظاهرات خشم و انزجار از این رژیم و حامیانش شد؛  

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس و نماینده مستقل مجلس در تجمع اعتراضی برابر مقر نخست وزیری انگلیس در اعتراض به تداوم حمایت‌های سیاسی، اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی از رژیم اسرائیل می‌گوید: ما اینجاییم برای پایان جنگ در غزه، جنگی که در آن خانواده‌های فلسطینی زیر چادر‌ها و در منطقه‌ای که امن اعلام شده در بمباران‌ها به طرز فجیعی به قتل می‌رسند.
او می‌افزاید: به نظر می‌رسد این دولت هم مانند دولت قبل در پی تامین سلاح‌های مورد نیاز اسرائیل است، اما ما پایان جنگ و خروج همه نظامیان اسرائیل از غزه و کرانه باختری را خواستاریم.
افزایش اقدامات و تهدید‌های لابی قوی صهیونیست‌ها در انگلیس هم نتوانسته است مانع از تداوم چشم پوشی از نسل کشی فلسطینیان شود.
کارلا دنیر رهبر حزب سبز انگلیس در تجمع اعتراضی علیه جنایات رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: درکنفرانس هفته گذشته حزب سبز، ما به عنوان اولین حزب سیاسی در این کشور رفتار اسرائیل را نژاد پرستانه و جنایتکارانه اعلام کردیم، اسرائیل حتی در مناطقی که امن اعلام شده جلوی ارسال، آب، غذا و وسایل پزشکی و بهداشتی را عمدا می‌گیرد. ما همچنین ضمن تلاش برای پایان اشغالگری، از تحریم اسرائیل حمایت می‌کنیم.
در نشست سالانه اعضای بزرگترین اتحادیه کارگران انگلیس با بیش از شش میلیون عضو نیز پس از اینکه از دولت انگلیس خواستند همه مجوز‌های صدور جنگ افزار به اسرائیل را لغو کند، سفیر فلسطین در انگلیس به سخنرانی دعوت شد که در میان تشویق و استقبال گسترده حاضران به سخنرانی پرداخت.
حسام زملط در سخنان خود گفت: ۷۶ سال است که اسرائیل به طور برنامه ریزی شده در حال نسل کشی فلسطینیان است. این بی وجدانی است که انگلیس به ارسال سلاح به رژیم اسرائیل ادامه می‌دهد.
با گسترش خشم و انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم در محافل سیاسی و تشکل‌های صنفی انگلیس، بی‌شک احزاب مسلط در این کشور مانند دیگر حامیان اسرائیل برای ادامه رویکردشان، شرایط دشواری پیش رو دارند.

 


شات لیست
۱ – جرمی کوربین – نماینده مستقل مجلس انگلیس
۲ – کارلا دنیر – رهبر حزب سبز انگلیس
۳ - حسام زملط – سفیر فلسطین در انگلیس
----

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.